Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej.

Jag ska ta bort ventilkåpan på min Volvo V70 2001. Men är inte säker på hur man gör.

Jag har lossat en massa bultar uppe på ventilkåpan. Men jag vet inte om man ska ta bort dessa med som dom Röda pilarna visar?

Jag är dålig på sånt här.
Bilagor
Skärmavbild 2016-06-01 kl. 19.52.59.png
Skärmavbild 2016-06-01 kl. 19.52.59.png (1.82 MiB) Visad 1214 gånger
Senast redigerad av 1 MadMikeSweden, redigerad totalt 0 gånger.
av Gelis
Du vet att det inte är någon ventilkåpa eller??! Utan övre delen av toppen. Kamaxellageröverfallen sitter i den delen du försöker plocka bort, den är tätad med flytande packning, vilket gör att den kan sitta.
Vet du inte riktigt vad du gör så kan det lätt gå åt helv... när du försöker lossa överdelen

Prylen som du tror är oljetrycksgivaren är istället VVT ventilen som styr kamaxelns öppningstider ( enkelt förklarat)
Gelis skrev:Du vet att det inte är någon ventilkåpa eller??! Utan övre delen av toppen. Kamaxellageröverfallen sitter i den delen du försöker plocka bort, den är tätad med flytande packning, vilket gör att den kan sitta.
Vet du inte riktigt vad du gör så kan det lätt gå åt helv... när du försöker lossa överdelen

Prylen som du tror är oljetrycksgivaren är istället VVT ventilen som styr kamaxelns öppningstider ( enkelt förklarat)

Tack. Såg inte ditt inlägg nyss så jag skrev mitt svar.
Carplay Trådlös adapter

Jag har haft denna i 2 år. med en xc40 MY21 […]

Jag försökte boka tid hos Bilia igå[…]

Felkoden är den jag skrev i trådens rub[…]

Kolla att luftförvärmningsspjället […]