av RääserCalle - lör 28 maj 2016, 16:10
- lör 28 maj 2016, 16:10
Jag tror dig. Gör så att jag kör mirakelomgången imorgon med inställningen att det kanske inte lyckas. Sedan får jag beställa hem en ny packning och oljefälla och köra på ditt tips!
Är det idiotiskt att göra någon enklare variant, att blanda lite diesel direkt i oljan och köra några minuter? Vad kan gå sönder?
Tror ni motorn skär om jag gör såhär?
> Rengöringsolja + nytt filter, tomgång 10 min
> Tappar ur 1 liter av rengöringsoljan
> I med 1 liter diesel, tomgång 5 min
> Tappar ur allt
> Ny olja + filter, kör 2-5 mil
> Ny olja + filter
DayDreamer skrev:Det är troligtvis stopp i kanelen från oljefällan ner till tröget det finns inte en suck i värden att rengöringsoljan löser upp "proppen" då den oftast är ganska hård och är det tätt så kommer det inte heller någon ny olja dit.Ska jag hälla i diesel och sedan köra tomgång en stund eller bara tömma ur direkt och byta oljan?
Det du får göra är att rivaner insuget och oljefällan igen, i med lite diesel i kanalen längst ner, dieseln löser oftast upp proppen. Du kan även behöva ta ner oljetråget och peta den vägen upp i kanalen eller blåsa med tryckluft.
Jag tror dig. Gör så att jag kör mirakelomgången imorgon med inställningen att det kanske inte lyckas. Sedan får jag beställa hem en ny packning och oljefälla och köra på ditt tips!
Är det idiotiskt att göra någon enklare variant, att blanda lite diesel direkt i oljan och köra några minuter? Vad kan gå sönder?
Tror ni motorn skär om jag gör såhär?
> Rengöringsolja + nytt filter, tomgång 10 min
> Tappar ur 1 liter av rengöringsoljan
> I med 1 liter diesel, tomgång 5 min
> Tappar ur allt
> Ny olja + filter, kör 2-5 mil
> Ny olja + filter
Ya méca utan måta