Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av erikn
Felsymtom:

Blinkers lyser med fast sken. Alla lampor är hela. Provade med varningsblinkers, den blinkade ca tre gånger och sedan dess händer inget när man trycker in (egentligen ut) den knappen.

Har sökt runt på nätet efter det hela och kommit fram till att trolig orsak är reläet för blinkers. Om jag fattat det rätt sitter reläet i varningsblinkersknappen. För att få ut den så pillar man med skruvmejsel i kanten på den och i princip bara drar ut den.

Har jag fattat rätt?

Vi har två st V70 från -98, tänkte prova med knappen från den andra om detta stämmer.
Senast redigerad av 1 erikn, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Japp blinkreläet sitter i den knappen, för att få ut en finns det tre vägar att välja ena vägen är så som du skrev den andra är att ta bort radion och möjligtvis förvaringsfacket beroende på om det är en dubbel-din eller enkel-din radio och via den vägen trycka ut hela knappen den är rätt så lång. Den tredje vägen är att skruv bort två torx, storlek T25 som håller askoppen på plats, ta bort askoppen och via den vägen trycka ut knappen. Jag rekommenderar någon av dom två sista vägarna då det finns risk för att det blir brytmärken i panelen annars.
Användarvisningsbild
av erikn
Ska prova det sista, eller ta ur radion. Tack för hjälpen.
Användarvisningsbild
av erikn
Tog det tips som jag tyckte var enklast, skruva loss askkoppen. Bytte mellan bilarna, felet flyttade sig till andra bilen så felorsaken är bekräftad. Nu ska bara nytt relä inhandlas på skroten.
Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]

Tack för svar. Man kan ju sätta ett 120 […]

Söndagstvätten IMG_9658.jpeg IM[…]

Stämmer bra det! Beställde allt sjä[…]