- tor 26 maj 2016, 22:59
#1080102
Nu har bilen varit utan ström i 10h, var nyss ut å vred i tändningslåset lite. Ska låta den vara tills imorn och uppdaterar då. Ska förmodligen upp på lyften och kolla några vakuum slangar då.
Lucif3r skrev:Precis.DayDreamer skrev:apersson850 skrev:Inte för att det löser problemet, men jag är nyfiken på varför man monterar en laddtrycksmätare i en bil som redan har en?
Original laddtrycksmätare säger ju inte hur mycket i bar bilen laddar så det kan nog vara därför.
... Plus att den inte läser speciellt högt. Tror den åker utanför skalan vid 0.8 typ, kanske ännu lägre t om. Vet att vid 1bar så är den iaf bottnad sedan länge.
Och som sagt så visar den inte hur mycket bilen laddar, är ju bara 2 sträck åt varsitt håll för vakuum resp. överladd.
Orginalmätaren fungerar för orginalmotorer som en "gimmick", men inte som ett utläsningsinstrument. Omöjligt att avgöra om bilen laddar t ex 0.35bar, eller 0.4bar. Kan tyckas att det är "skit samma", men att veta mer exakt vad bilen egentligen laddar kan vara ett stort hjälpmedel vid felsökning.
Nu har bilen varit utan ström i 10h, var nyss ut å vred i tändningslåset lite. Ska låta den vara tills imorn och uppdaterar då. Ska förmodligen upp på lyften och kolla några vakuum slangar då.