Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
Derank skrev:På skroten får han inget. Skrotpremie avskaffades för 100år sedan

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
Då måste du bo i en dålig stad. Här slåss de om skrotbilar bortsett från "stora bildemonteringen " som betalat noll kronor. De små skruttarna betalar 800-1500 beroende på bilens storlek.
Användarvisningsbild
av lennarte
I denna del av landet fungerar det så att om du kommer med en komplett bil (typ 850 eller S/V70) som du kör dit av "egen maskin" kan du få betalt. I alla fall kanske skatten tillbaka, kommer du men en 740 utan motor och drivlina får du i bästa fall skatten tillbaka. Är den redan plockad på har nog skatten redan "gått ut" för ett tag sedan och då "tjänar" skrotaren inget på bilen, det är trots allt en hel del jobb att skrota ner en bil. I sådana fall vill dom (i alla fall ibland) ha betalt.
Användarvisningsbild
av Derank
Nexus skrev:

Då måste du bo i en dålig stad. Här slåss de om skrotbilar bortsett från "stora bildemonteringen " som betalat noll kronor. De små skruttarna betalar 800-1500 beroende på bilens storlek.
Det var 100år sedan skroten betalade något för bilar. Varför tror du det står så mycket Skit överallt

Användarvisningsbild
av RichardCardell
Derank skrev:
Nexus skrev:

Det var 100år sedan skroten betalade något för bilar. Varför tror du det står så mycket Skit överallt

I malmö betalar dem också mellan 500-1500 för bilar. Säljer du den till en ren metallskrot så får du runt 700kr.

Sent from my MI 4W using Tapatalk
Användarvisningsbild
av Nexus
Derank skrev:
Nexus skrev:

Är det svårt förstå? Här i Eskilstuna finns det minst 4 skrotar som betalar 700-1500. Bilen behöver inte ens fungera. Har skrotat flera bilar här i stan och de kommer hämtar omgående absolut inga problem bli av med en rullande bil :-)-) Så folk som dumpar bilar här och där är dumma i huvudet!

T e x http://www.fbt.se/?index=fbtcompany&company_id=419 , http://www.nyaeskilstunabilskrot.se/, http://oppettider.nu/TorshallaBilskrotA ... a-uX6RRm8q
Användarvisningsbild
av Derank
Nu bor ju inte alla i Eskilstuna, här uppe får du inte en ettöring och de kommer inte heller och hämtar, om du inte betalar för det. Fins bara en skrot kvar ochså, och den i många hålor fins inga skrotar alls längre, så därför dumpar folk sina bilar, men skroten i eskilstuna är nog mer än välkommen att hämta bilar i resten av landet, det är jag övertygad om.
av Tilly
Varför så uppretad?
Du ljuger säkert inte och det är ju bara att beklaga att det inte finns någon som vill betala i ditt närområde. Men att tvärsäkert häva ur sig att det absolut inte går att få en krona någonstans i Sverige är ju inte speciellt begåvat och hjälper ju inte trådskaparen, mest av det enkla skälet att du har fel. På skroten här får man upp till 1000 kronor beroende på bil och årsmodell och hur komplett den är och det tog inte mig många minuter att googla fram ett par skrotar till lite här och var i landet där man kan få liknande belopp. Visst, beloppet kanske är för lågt för att motivera trögskallar att anstränga sig för att få iväg en trasig bil till skroten men nu var det ju inte det tråden handlade om.
Användarvisningsbild
av RichardCardell
Derank skrev:Nu bor ju inte alla i Eskilstuna, här uppe får du inte en ettöring och de kommer inte heller och hämtar, om du inte betalar för det. Fins bara en skrot kvar ochså, och den i många hålor fins inga skrotar alls längre, så därför dumpar folk sina bilar, men skroten i eskilstuna är nog mer än välkommen att hämta bilar i resten av landet, det är jag övertygad om.
Lämnar du bilen hos en skrothandlare(läs metallåtervining) exempelvis stena får du cirka 700kr för bilen. Och sådana företag hittar man överallt.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av NilsO
Man kan notera att Returbilen betalar 1000:- för skrotbilar i Helsingborg, men 0:- i Storsund. Så visst skiljer det över landet, tydligen även inom samma företag.
Användarvisningsbild
av Micce1980
NilsO skrev:Man kan notera att Returbilen betalar 1000:- för skrotbilar i Helsingborg, men 0:- i Storsund. Så visst skiljer det över landet, tydligen även inom samma företag.
I så fall bör de uppdatera hemsidan

"Skrota din bil i Malmö, Helsingborg, Örebro eller Alingsås
Vi betalar O kr för din bil när du lämnar den till skrot!"

Däremot, Falkenberg 500kr, Kungsåra 250kr, Kristianstad 500-1000kr
Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]

Hej Har en v70 från 04/05 som värkar ha[…]

Batteritillverkning är uppenbarligen inte rik[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

"Nya" motorn är från en Volvo[…]