- tis 24 maj 2016, 16:56
Jag blir gråhårig av detta åbäket.
Det problemet som kvarstår är att bilen drar till höger. Jag tänkte att jag startar en ny tråd om detta så vi kan koncentrera oss på det.
Problembild:
För att inte bilen ska sticka till höger måste jag hålla emot med ratten mot vänster, cirka 20 grader. Släpper jag ratten så ställer den sig cirka 5-10 grader åt höger och bilen sticker mot diket.
Reparationer gjorda:
* Länkarmar bytta
* Spindelleder bytta
* Styrleder kontrollerade
* Styrväxel kontrollerad
* 4-hjulsinställning gjord 2 gånger på Volvo
* Nya däck och fälgar
* Bytt däck mellan vänster och höger däck samt bak och fram
* Ingen anliggande broms
Detta problem dök upp efter att jag bytte stötdämpare fram. 2 nya dämpare + fjäderbensbussning + lager bytta och efter det får jag inte rätt på framvagnen. Har plockat isär fjäderbenen 3 gånger för att säkerställa korrekt montering. Hittar inget fel.
Nästa steg i felsökningen?
Det problemet som kvarstår är att bilen drar till höger. Jag tänkte att jag startar en ny tråd om detta så vi kan koncentrera oss på det.
Problembild:
För att inte bilen ska sticka till höger måste jag hålla emot med ratten mot vänster, cirka 20 grader. Släpper jag ratten så ställer den sig cirka 5-10 grader åt höger och bilen sticker mot diket.
Reparationer gjorda:
* Länkarmar bytta
* Spindelleder bytta
* Styrleder kontrollerade
* Styrväxel kontrollerad
* 4-hjulsinställning gjord 2 gånger på Volvo
* Nya däck och fälgar
* Bytt däck mellan vänster och höger däck samt bak och fram
* Ingen anliggande broms
Detta problem dök upp efter att jag bytte stötdämpare fram. 2 nya dämpare + fjäderbensbussning + lager bytta och efter det får jag inte rätt på framvagnen. Har plockat isär fjäderbenen 3 gånger för att säkerställa korrekt montering. Hittar inget fel.
Nästa steg i felsökningen?
- By blipblop