Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av svergie2
Nej, elinfällda har du i momentum, annars hade ju var och varannan Volvo stått utan infällda backspeglar, men det är bara sådana med halogenstrålkastare som gör (=kinetic) :) På äldre modeller så är det dock som du säger!
av Niclas
svergie2 skrev: Ytterligare en släkting har också en XC60, den har Keyless utan PCC.
Skickat från min Huawei Mate 7
Aha coolt, trodde absolut inte det var möjligt. Det är hur smidigt som helst att kolla om bilen är låst genom att trycka på "i", man kan ju inte rycka i dörrarna hur som helst :D
av andersuw
svergie2 skrev:Ytterligare en släkting har också en XC60, den har Keyless utan PCC.
Märkligt. I så fall skiljer sig detta mellan olika modeller/årsmodeller. Vad gäller V70 nämns PCC i broschyrerna mellan 2008 och 2013 men då bara som en del av "keyless". Utan "keyless" gick den av allt att döma inte att få. Från och med 2014 nämns inte ens PCC i broschyrerna, bara "keyless", trots att PCCn fortsatte att ingå i "keyless". Har själv PCC till min V70 D4 -15 med "keyless" och av den synnerligen fullständiga spec jag har på bilen framgår bara att PCC ingår som en del av "keyless".
Användarvisningsbild
av joel80
Är det typ nedvinklingen vid backning eller nått sånt då som är kopplat till att man har elstol? Jag har för mig att jag läst om nån koppling till att man har elstol med minne och nån funktion på speglarna. :)
av andersuw
Ja det stämmer. Nedvinkling av backspegel vid backning, med hjälp av en enkel knapptryckning på L och/eller R på spegelreglaget eller helautomatiskt när backen läggs i, fordrar elstol på förarsidan. Samma sak gäller självfallet möjligheten att lagra backspegelinställningen tillsammans med stolsinställningen.
av Matsand
Hej igen !

Då var man Volvoägare då, blev en 2014 med VEA motor (tror jag det kallas, 181 hk, miljöbil, med automat).

Efter att ha kikat runt i mediasystemet så verkar det som att Navigation i stort sett bara innebär att man matar in en kod och byter en blindknapp mot en med NAV symbol, sen måste man väl ladda kartor också gissar jag, stämmer det att det är så enkelt?, bilen har 7" skärm med HP audio.

Om det går att få till Navigation så enkelt, innebär det att hastighetsmätare och navigator kan visa GPS hastighet då också?, kollade med en Garmin navigator idag, och då diffade det 6 km/h mellan hastighetsmätaren och navigatorn, detta vid 100 km/h, så det känns ju lite mycket, skall kolla lite mera vetenskapligt med två olika navigatorer framöver, och vid olika hastighet också.

Nästa fundering blir kamrem, har hört bud om 16000 mil och 18000 mil, 16000 skulle innebära att man måste byta kamrem mellan två servicear, kan det stämma?, 18000 harmonierar bättre med 3000 mil serviceintervall, likaså 15000 mil, någon som har koll på exakt vad som gäller?

/Mats
Användarvisningsbild
av leiwi
Matsand skrev:Hej igen !

Då var man Volvoägare då, blev en 2014 med VEA motor (tror jag det kallas, 181 hk, miljöbil, med automat).

Efter att ha kikat runt i mediasystemet så verkar det som att Navigation i stort sett bara innebär att man matar in en kod och byter en blindknapp mot en med NAV symbol, sen måste man väl ladda kartor också gissar jag, stämmer det att det är så enkelt?, bilen har 7" skärm med HP audio.

Om det går att få till Navigation så enkelt, innebär det att hastighetsmätare och navigator kan visa GPS hastighet då också?, kollade med en Garmin navigator idag, och då diffade det 6 km/h mellan hastighetsmätaren och navigatorn, detta vid 100 km/h, så det känns ju lite mycket, skall kolla lite mera vetenskapligt med två olika navigatorer framöver, och vid olika hastighet också.

Nästa fundering blir kamrem, har hört bud om 16000 mil och 18000 mil, 16000 skulle innebära att man måste byta kamrem mellan två servicear, kan det stämma?, 18000 harmonierar bättre med 3000 mil serviceintervall, likaså 15000 mil, någon som har koll på exakt vad som gäller?

/Mats
Hej
Kan svara dig angående GPs en ja det är riktigt , om du trycker på den knapp som skall vara " Nav" andra uppifrån på vänster sida så får du en uppmaning på skärmen om att mata in en kod. Skulle det vara så att din bil har fått en uppdatering så kommer i stället en meny för "Internet karta" upp

Det som är lite smolk i bägaren är att koden och knappen kostar ca 7000 kronor
Användarvisningsbild
av leiwi

/Mats
Hej
Kan svara dig angående GPs en ja det är riktigt , om du trycker på den knapp som skall vara " Nav" andra uppifrån på vänster sida så får du en uppmaning på skärmen om att mata in en kod. Skulle det vara så att din bil har fått en uppdatering så kommer i stället en meny för "Internet karta" upp

av Matsand
leiwi skrev:

/Mats
Hej

Hej !

OK, då är det klart så långt att man behöver inte stoppa i någon mer hårdvara i bilen, 7000 känns ju lite surt, med tanke på att man köper en Garmin med livstid uppdaterade kartor för mindre än en fjärdedel, men en sådan innebär ju lite arbete för att få ett snyggt montage utan en massa kablar som hänger och dinglar över panelen.

Då är frågan om bilen kommer att visa GPS hastighet eller fortsätta med att visa vad hjulgivarna tycker att det går i, vilket ju då skiljer sig en del.

/Mats

Här kan du köpa ny kontakt, egentligen b[…]

Mottagare sitter i innerspegeln om jag minns.

XC60 2026 pureläge

Modeller fram till ~22 med 11,6kWh batteri har b[…]

Vet inte vad det sitter för glödlampor m[…]