NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Miinan
#1077487
Som många på "google" så har ja problem med kylarvätskan "att få den att stanna kvar" .. MEN !!

Ja det finns alltid ett MEN, ja hittar massa vatten och blöta slangar "där" man kan se.. så ska lyfta bilen i morgon och titta efter.

Så till dagens frågor !!

1: Har något lyft toppen på en v50 t5 ?
2: Ska det inte ryka från avgassystemet vid start o gas ifall topp packningen far ?
3: Kan det vara nån packning eller stop nån stans så ja tryckt sönder kylaren ?
4: Har någon nån bra sida som visar hur man tar bort toppen och vilka moment den ska dras ?

Ja har säkert 100 frågor när det gäller denna skitbil "rekommenderar den inte"

MVH


Så dom som orkar läsa så har ja alltså hittat felet och det visa sig vara en "svetsad" slang som har gått sönder, den nya har anlänt och ja kommer uppdatera med lite bilder (för ja vet att vi killar älskar bilder ;) )
Men idag blir det inte eftersom ja drabbats av nå tråkigt som sjukdom.. men det lutar åt i morgon så ha tålamod mina volvo nirdar ;)
Senast redigerad av 1 Miinan, redigerad totalt 0 gånger.
#1077503
Kolla över alla slangar och anslutningar.
Vi hade problem på vår V70 att kylarvätskan försvann och jag räknade kallt med topppackning eller värmepaket.
Hade dock inga tendenser till vitt gegg i oljan eller bubblor i kärlet när motorn var igång så hoppades slippa packningen.
Visade sig vara så enkelt att slangen till överloppet från kylaren inte var helt tät. Någon hade satt en slangklämma som skavt sönder slangen. Kapade 2cm och på med en ny klämma i rätt storlek och sen var det löst.
#1077870
Jaha då har ja vart o tittat under o slitit o haft mig och ilskan på IDIOTEN som kom på luftburken ska ju självdö, går ju censurord inte ta bort.

Det var/är inte toppackningen som har farit utan det är en slang"censur" som är så idiotiskt uppbyggd att ja bara dör.. Jag vet inte hur man lägger upp bilder här så ja länkar och hoppas att moderator tillåter detta ;)

https://www.skruvat.se/Kylarslang-P289160.aspx

Om man klickar o tittar på förgreningen med fyra slangar så kan jag säga att den har spruckit rakt över hela.. Men jag klagar inte för priset på slangen är inte ens 10% på vad det skulle kosta att byta toppackningen ;)
#1077923
Miinan skrev: Jag vet inte hur man lägger upp bilder här så ja länkar och hoppas att moderator tillåter detta ;)
Gjorde denna för någon vecka sedan så lägg upp de här istället, länkar ändras och bilder byts ut med mera. Lägga upp är inga problem (om man vet hur) samt hjälper andra i framtiden

1. Ladda upp bild
-Ladda upp bilaga (finns under texten till vänster du skriver i rutan)
-Bläddra
-Bifoga filen


1.jpg
1.jpg (16.38 KiB) Visad 2021 gånger

2. Lägga upp fler än en bild
-Gör om ovanstående

3. Vill du ha bilden på en speciell plats
-Sätt skrivmarkören där i textrutan du vill ha första bilden
-Placera inom inlägget
-Hamnade den fel så ta bort texten och placera den igen alt. kopiera bildtexten


2.jpg
2.jpg (10.73 KiB) Visad 2023 gånger
#1078140
Så där ja ska allt prova de där med bilder o se om man kan datorer ;)
Bilagor
nått känns inte rätt.jpg
Glykolen ska väl vara i systemet o inte utanför på slangarna
nått känns inte rätt.jpg (147.67 KiB) Visad 272 gånger
boven.jpg
Idiotisk uppfinning !!
boven.jpg (478.1 KiB) Visad 287 gånger
finn ett fel.jpg
Ja den sprickan ska då INTE vara där !!
finn ett fel.jpg (145.82 KiB) Visad 279 gånger
av Miinan
#1081095
Så nu så har ja fått mig tid att uppdatera med lite bilder på felet som kan bli !!

Det går att göra själv, men man ska ha ett tålamod som en gud och små händer o tunna armar för att komma åt vissa klammer.
Bilagor
ja men titta.jpg
gammal vs ny .. ja väljer hmm
ja men titta.jpg (112.53 KiB) Visad 261 gånger
så där ja.jpg
Ja vet att det inte ska se ut så här
så där ja.jpg (99.68 KiB) Visad 262 gånger
trasigt.jpg
Till o med hylsan har gått av i korset !!
trasigt.jpg (133.31 KiB) Visad 258 gånger

Kolkanistern på min 745-a är trasig, ja[…]

Är B5244SG annorlunda än en B5244S f&oum[…]

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]