Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av RichardCardell
Någon som testat Landsail LS588 UHP?? Är själv negativ till sk Kina däck men dessa har fått väldigt bra recensioner. Priset kan man ju inte klaga på. 503kr st för 205-55-17 på nätet.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Hilmer
RichardCardell skrev:Någon som testat Landsail LS588 UHP?? Är själv negativ till sk Kina däck men dessa har fått väldigt bra recensioner. Priset kan man ju inte klaga på. 503kr st för 205-55-17 på nätet.

Dom kan säkert som många andra billiga däck få hyfsade recensioner på test när dom är nya, men hur är dom när dom börjar lida mot sitt slut?
Jag kör hellre på märkesdäck som man kan misstänka har ett bättre genomsnitt på kvalitén.
Användarvisningsbild
av grillchips
RichardCardell skrev:Någon som testat Landsail LS588 UHP?? Är själv negativ till sk Kina däck men dessa har fått väldigt bra recensioner. Priset kan man ju inte klaga på. 503kr st för 205-55-17 på nätet.

Bara att googla. Verkar däremot vara spridda slurar, tester är bra och enstaka nöjd kund men desto fler ickenöjda. Däremot antar jag att med tanke på priset så säljer de som smör och om de varit SÅ usla så hade man säkert hört mer om det. Så det blir svårt, jag har själv tittat på dom och varit väldigt nöjd med Kina-däck tidigare (kör nankang ns2 idag men behöver nya.)

Skickat från min LG-H850 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av frasse4
andersuw skrev: Runt 4 mm är extremt mycket. Själv brukar jag landa på ca 1 mm fram och ca 0,5 mm bak på mina Michelindäck vid en körsträcka på ca 1000 mil per säsong.
Håller med. Brukar landa på något mer med mina Michelin men då ingår många kickdown vid trafikljusen och några gånger per år utan dstc = långa svarta streck ;)
Användarvisningsbild
av Sceptic
andersuw skrev:
DayDreamer skrev:Jo jag vet att FWD bilar sliter mer fram däck men jag tycker att detta är extremt mycket för endast en säsong på drygt 1000mil.
Runt 4 mm är extremt mycket. Själv brukar jag landa på ca 1 mm fram och ca 0,5 mm bak på mina Michelindäck vid en körsträcka på ca 1000 mil per säsong.
Det verkar skilja en hel del mellan olika däck. Jag körde slut på ett par Pirelli P Zero Rosso (fram) på en säsong medan de P Zero (ej Rosso) som sitter där nu tycks hålla betydligt bättre.....eller så gasade jag mer den sommaren 8).

Någon som vet om Hakka Black är onormalt bullriga? Träffade på en taxiåkare, som jag vet är väldigt pedantisk, som var mycket missnöjd pga högt buller från dessa.
Användarvisningsbild
av Hilmer
Sceptic skrev: Någon som vet om Hakka Black är onormalt bullriga? Träffade på en taxiåkare, som jag vet är väldigt pedantisk, som var mycket missnöjd pga högt buller från dessa.
Jag har kört med Nokia Hakka Black två säsonger (6st olika däck) och upplevde inte dessa som speciellt högljudda, och då kör jag ändå men 60/40 sänkning och stenhård fjädring där allt har en tendens att fortplantar sig snabbt.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Hilmer skrev:
DayDreamer skrev:Inte har jag kört som en biltjuv utan jag har kört mer normalt.
Jag anklagade inte dig, bara menar att skillnaden på körstil brukar kunna ses på däckens slitage! ;)
Nej då jag förstod att du inte anklagade mig :wink: kanske skulle ha formulerat svaret bättre :)
andersuw skrev:
DayDreamer skrev:Jo jag vet att FWD bilar sliter mer fram däck men jag tycker att detta är extremt mycket för endast en säsong på drygt 1000mil.
Runt 4 mm är extremt mycket. Själv brukar jag landa på ca 1 mm fram och ca 0,5 mm bak på mina Michelindäck vid en körsträcka på ca 1000 mil per säsong.
Ja det var det som jag reagerade på bilen drar ju lite till höger men det är så lite och det syns ju inget på ytter kanterna av däcken heller utan dom är jämt slitna över slitbanan. Jag skiftade däcken som sagt så nu sitter dom däcken som satt bak sitter fram nu och dom hade 7mm kvar, vi får se hur mycket det är kvar på dom däcken när denna säsongen är över.
av andersuw
Sceptic skrev:Det verkar skilja en hel del mellan olika däck. Jag körde slut på ett par Pirelli P Zero Rosso (fram) på en säsong medan de P Zero (ej Rosso) som sitter där nu tycks hålla betydligt bättre.....eller så gasade jag mer den sommaren 8).
Det skiljer definitivt en hel del mellan olika däck vad slitstyrkan beträffar, inte bara mellan märken utan också mellan olika däck från samma tillverkare. Michelin är generellt osedvanligt bra på just den här punkten men även i det fallet hänger det också på exakt vilket däck man väljer.
Användarvisningsbild
av benny10
RichardCardell skrev:Någon som testat Landsail LS588 UHP??
Funderat på dessa ett tag och kollat flera tester samt däckrecensionsajter. Tycker det är övergripande goda omdömen faktiskt. Förvisso många förstagångsanvändare vilket gör slitstyrkan lite oklar. Lutar emellertid åt att det blir dessa till nästa sommar när det är bytesdags för nuvarande däck.
Användarvisningsbild
av RichardCardell
benny10 skrev:
RichardCardell skrev:Någon som testat Landsail LS588 UHP??
Funderat på dessa ett tag och kollat flera tester samt däckrecensionsajter. Tycker det är övergripande goda omdömen faktiskt. Förvisso många förstagångsanvändare vilket gör slitstyrkan lite oklar. Lutar emellertid åt att det blir dessa till nästa sommar när det är bytesdags för nuvarande däck.
Alltid kört Michelin, hankook osv men nu tänker jag testa dessa till nästa säsong :)
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
Däck till Volvo 245 GLT

"SPECIAL SPARE" kallar Volvo reservhjule[…]

Vill göra en rättelse!!! Det var en blan[…]

Styrledsverktyg

Hej! Jag ska byta den inre styrleden på en[…]

En kinabil som borde tagits in hit kan man ju tyck[…]