Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Frrla
de ena relät va lädningarna helt lösa så de bara skramla men de fungerade innan. de andra va en lödning lös på och de fungerade också innan. men inte efter jag bytte frdelare. eller jo. ibland slog de till. men hade ju ingen gnista då pga kabeln på tändspolen till varvräknaren. provade löda utan framgång på båda.

ja trimmar man och bara får ut ett spann på 2 000rpm där den går bra får man offra tomgång eller så får man inte ut så mycket av trimmet. samtidigt har jag högeffektständspole och fick ställa på bra med soppa. skottar på som bara attan hela vägen ut nu och tomgången är helt ok. då är fördelaren bara grundinställd. tänkte ta in den när allt är klart och få den injusterad helt och hållet så tändkurvan blir perfekt.
sen är de ett k-jet sprut fram tills -88? om de är insprutning..
Användarvisningsbild
av Frrla
montera nytt relä. fungera inte

drog ny kabel tvärs över huven och då starta fanskapet och allt fungera som de skulle med relät. men ingen varvräknare.
mätte å hade mig så kopplade jag förbi originalboxen och körde med originalkablaget så fungera allt........

på Torsdag får sbp avgöra om den får gå lagligt på vägarna igen...
OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg

Ok. Sög med felaktig annons, den är bort[…]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]

Från en "kompis" :-D ✅ Du har a[…]