NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Som rubriken lyder så börjar mitt förarsäte spricka lite i ena kanten, bifogar bild nedan på ett exempel. Har ni några tips på hur man kan åtgärda detta utan att behöva hosta upp 4000~ kr?

Har läst en del om att man kan få ganska rabatterat pris på verkstäder för detta men har endast läst detta om V70. Någon som har erfarenhet utav detta med en c30? :)

Bild
EXEMPELBILD, EJ MIN C30

MvH, Telemator.
Ja, jag bytte på egen hand. Nästa gång jag har vägarna förbi en bildemo så tänker jag plocka på mig en stolsklädsel igen, bara för att.
Volvo tog på sig detta ett tag på våra bilar, men jag är tveksam till att de gör det idag, däremot skadar det ju inte att kolla. Har man tur så tar de kanske en del av summan (tror den ligger på omkring 3000kr ny), så många bäckar små.

Annars kan man köpa på Blocket för drygt halva summan från en kille i Göteborg om jag minns rätt. Han har sålt dessa ett bra tag nu men har ingen personlig erfarenhet där.
Tobbera skrev:Har du någon att rekommendera? Finns det modellanpassade? Sitter det inte krockkudde i sätena som kan skapa bekymmer?
Perra83 skrev:Dra på en överdragsklädsel.
Helskinn är väl ändå att föredra men kostar någon krona extra.
Jag har ingen aning om kvalité och passform, men du kan kika på denna sida: http://www.24meter.se/k/bilkladsel/bilk ... o-c30-c70/
Jag hade både klassiska sprickan vid vänster sida av dyna samt skador i ryggstödet från jeans med vassa knappar på fel ställe.

Jag fick hjälp hos http://www.vinylmakeup.se/ Finns säker liknande firmor runt om i landet. Om jag minns rätt kostade det 1500:-.

Blev riktigt bra, dock så slarvade han lite vid en spricka, jag blev lovad att få det åtgärdat, men har aldrig blivit av pga besväret med att lämna/hämta bilen etc.
Senast redigerad av 1 Perra_367, redigerad totalt 0 gånger.

Hej! Jag har samma problem med min bil.. så[…]

6000k är inte blått, det är s&ar[…]

XC70 D4 Brusten multirem.

Jag skulle absolut bytt generatorns frihjulslager […]

Saknar Android Auto

Den ska passa. Jag pratade även med Volvo s[…]