VolvoB20 skrev:andersuw skrev:VolvoB20 skrev:Men ingen som har några seriösa råd eller ?
Den här listan kanske kan funka som en slags utgångspunkt för vidare övervägande. 
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 5#p1022375
Holy Crap ... Det var en diger lista,... Tackar. Det där tog mig tillbaka till tiden när jag åkte gammal Opel och hade verktyg med för att kunna laga ALLT 
Det är nog inte så dumt att ha den möjligheten, särskilt om man skall till Transsylvanien.

Kan nu rapportera att det mesta går in även i min V70 D4 -15 med små modifikationer av utrustningslista och förvaringsutrymme här och där. Då ligger ändå lastnätskassetterna, som jag vanligen inte behöver (har lastskyddsgaller i stål), kvar under luckan i lastgolvet tills vidare. De är nog det första som ryker om det blir platsbrist. Väldigt liten sannolikhet att jag kommer att använda dem tror jag. Det enda som fått stryka på foten är den gamla oljekannan (får nöja mig med universalspray), Haynes GDS (har ingen till min nya bil och har VIDA i den portabla datorn), den gamla Europaatlasen (allt finns ju trots allt i navigatorn) och DVD-erna till navigatorn (några sådana finns inte längre).
Felkodsläsaren från BSR är ersatt av en DiCE, fotpumpen är ersatt av den kompressor som ingår i däcklagningskitet, brandsläckaren är ersatt av en Maus Xtin Klein (som ryms i sidofickan på förardörren), fälgkorset av en vanlig fälgnyckel och förbandsväskan är placerad under förarstolen (om man vill ryms den också i det annars rätt svårutnyttjade utrymmet bakom den "svävande" mittkonsolen). Jag har dessutom lagt till en flaska motorolja (eftersom den jag behöver sannolikt inte kan hittas annat än hos en Volvo ÅF och systemet inte behagar ge mig någon rimlig förvarning om när det är dags att fylla på), en glashammare, en varningspuck, en batteriladdare, en multimeter och en krafthylsa för hjulbultarna så att jag kan lossa och dra åt dem med momentnyckeln vid behov.