Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av rico940
Hej!
då jag är ny här så testar jag att få lite expert hjälp...
Jag har en 940 turbo med dåliga stötdämpare fram men jag råkar ha ett par nya dock till 740 törs jag byta eller e det bara att köpa nya?
tacksam för svar/Rico940
av rico940
White skrev:Det ska vara samma dämpare till både 740 och 940. Möjligt att det ska vara gasdämpare på din 940 dock, men passar rent fysiskt ska dom göra.
:-)-)
Användarvisningsbild
av lennarte
Rent generellt, starkare motorer desto mer krävs av väghållning. Det är alltså så att det är kraftigare fjädrar e.v grövre krängningshämare och "bättre" stötdämpare på turbomodeller än på snikmodeller. Men det är ju trots allt bättre med stötdämpare än inga stötdämpare.

Mvh
Lennart
av rico940
lennarte skrev:Rent generellt, starkare motorer desto mer krävs av väghållning. Det är alltså så att det är kraftigare fjädrar e.v grövre krängningshämare och "bättre" stötdämpare på turbomodeller än på snikmodeller. Men det är ju trots allt bättre med stötdämpare än inga stötdämpare.

Mvh
Lennart
Tack för svar!
det är just en turbo jag har;)
av Rådlös
Roco940: Nu har du fått klara och bra svar, men din fråga är en sådan fråga "om passar XYZ på ABC ?" och går att besvara med: Kolla i en reservdelskatalog. Leta upp den aktuella delen på din donatorbil. Notera katalognumret. Leta sedan upp samma detalj för mottagarbilen. Om katalognumret stämmer överens på båda modellerna, så passar detaljen på båda bilarna. Detta förutsätter naturligtvis att man kollar i samma katalog.
Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]