Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har låst mig ute från min Volvo XC90 T5 MY 2004.

Den har stått i garage under vintern och batteriet har tydligen tömts helt och hållet.

Låset på förardörren, för att nödöppna, är trasigt efter inbrottsförsök, det går inte att få i nyckeln där.

Finns det någon möjlighet att ladda batteriet utifrån?

Går det att nödöppna motorhuven på något sätt, eller ladda genom den 7-poliga släpkontakten?

Eller om jag lossar hasplåten underifrån, kan jag komma åt att sätta en laddkabel på pluskabeln vid startmotorn?
Såhär borde det se ut, antar att den lilla luckan kan tas bort med nyckelbladet eller liten spårmejsel. Står säkert annars i manualen som brukar finnas online
Bilagor
S5001406.jpg
S5001406.jpg (96.27 KiB) Visad 391 gånger
Ingen konstant plusmatning i 7-poliga kontakter. I 13-poliga finns det ett stift med möjlighet till laddning.
Enda lösningen jag kan komma på för din del är att ta bort hasplasten och koppla laddaren på startmotorns matning, det har jag fått göra någon gång på någon hemsk tysk bil... :P
Kollat jättenoga vid skyltbelysningen nu, finns absolut inget nyckelhål där.

Pratade med en Volvomeck och ha sa det sitter ett relä som kopplar ifrån släpvagnskontakten när man stänger av motorn, detta för att inte dra ur batteriet om man har husvagn på dragkroken.

Får kolla hur det ser ut ovanför hasplåten imorgon.
Hjälpfjäder till koppling

Men dom är Ja nån som vet? Hur n&o[…]

Tycker det hör hemma här och jag tycker […]

För att se dom behöver du lyfta upp, ta […]

Hej, Det har börjat 'surra' från omr&[…]