- tis 15 mar 2016, 21:24
Jag är irriterad över att min V50 är så benägen att få gubbstopp i stan. Man måste vara oerhört noga med att följa med i att växla, i synnerhet när man minskar farten. Passar man sig inte när man svänger runt ett gathörn och har för hög växel, slutar det med motorstopp. Man måste vara snabb med kopplingen och startnyckeln för att komma igång igen. Motorstoppet kommer när varvet går ner under 850-900 rpm.
Jag talade med en arbetskamrat, som också kör diesel, och han menade att det är något fel på bilen. Eftersom jag tidigare bara kört bensinare, vet jag för lite om hur dieslar beter sig. Ni får gärna ge mig lite synpunkter på detta - är det bara jag som inte hänger med tillräckligt i växlingen, eller är det som kompisen säger något galet med bilen?
Peter
Jag talade med en arbetskamrat, som också kör diesel, och han menade att det är något fel på bilen. Eftersom jag tidigare bara kört bensinare, vet jag för lite om hur dieslar beter sig. Ni får gärna ge mig lite synpunkter på detta - är det bara jag som inte hänger med tillräckligt i växlingen, eller är det som kompisen säger något galet med bilen?
Peter