Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Toker
#312310
Någon som har samma problem som jag med att det ibland kommer in vatten i bagagen? har hänt 3ggr nu att det läcker in vatten när det regnar och JA luckan är stängd! sipprar ut vatten ifrån skarven vid vänsrta D-stolpen och plastkåpan i taket sett bakifrån. har kollat att gummiplupparna som sitter i ringframen när man öppnar luckan sitter ordentligt. har nu bokat tid för åtgärd. det skumma är att det inte läcker in varje gång det regnar utan bara ibland. bilen står ute och ej i garage
av riha
#312479
Nej, inga sådana problem att rapportera från min sida iaf. "Vattentätt" än så länge.
av perjak
#312480
Toker skrev:Någon som har samma problem som jag med att det ibland kommer in vatten i bagagen? har hänt 3ggr nu att det läcker in vatten när det regnar och JA luckan är stängd! sipprar ut vatten ifrån skarven vid vänsrta D-stolpen och plastkåpan i taket sett bakifrån. har kollat att gummiplupparna som sitter i ringframen när man öppnar luckan sitter ordentligt. har nu bokat tid för åtgärd. det skumma är att det inte läcker in varje gång det regnar utan bara ibland. bilen står ute och ej i garage
Jag har haft läcka precis där men jag trodde att det var när man öppnade luckan.
Enligt verkstaden finns det en åtgärd som bl.a. innebär att man byter gångjärnet men innan vi ger oss på det valde man en annan lösning med en list som fanns att beställa. Denna sattes uppe på kanten ovanför gångjärnshålen. Jag har inte märkt något mer sen.
av FBKEeyore
#1058015
perjak skrev:
Toker skrev:Någon som har samma problem som jag med att det ibland kommer in vatten i bagagen? har hänt 3ggr nu att det läcker in vatten när det regnar och JA luckan är stängd! sipprar ut vatten ifrån skarven vid vänsrta D-stolpen och plastkåpan i taket sett bakifrån. har kollat att gummiplupparna som sitter i ringframen när man öppnar luckan sitter ordentligt. har nu bokat tid för åtgärd. det skumma är att det inte läcker in varje gång det regnar utan bara ibland. bilen står ute och ej i garage
Jag har haft läcka precis där men jag trodde att det var när man öppnade luckan.
Enligt verkstaden finns det en åtgärd som bl.a. innebär att man byter gångjärnet men innan vi ger oss på det valde man en annan lösning med en list som fanns att beställa. Denna sattes uppe på kanten ovanför gångjärnshålen. Jag har inte märkt något mer sen.
Jag hade samma problem med min förra bil, V70 T4 -12.
Hade bilen inlämnad flera gånger där de spolade bilen, men de lyckades inte framkalla läckaget.
De monterade dit gummilisten, men det hjälpte inte.
Så de bytte gångjärnen, därefter upptäckte jag inget läckage.
#1058024
Hände på min att vattnet rann från taket ner i springan mellan tak och lucka, och därifrån ned på ovansidan av gångjärnet och följde sedan det in i taket.
Sedan jag klistrade dit listen uppe på taket har det inte hänt fler gånger.
av bjorn_and
#1058226
apersson850 skrev:Hände på min att vattnet rann från taket ner i springan mellan tak och lucka, och därifrån ned på ovansidan av gångjärnet och följde sedan det in i taket.
Sedan jag klistrade dit listen uppe på taket har det inte hänt fler gånger.
Samma lösning på min, inga problem heller efter det.
#1058233
Min "TIA" var det en miss vid limningen på bakrutan på ca 5-7 mm som jag tätade sen så var det tätt
av Cabman
#1347544
cesam skrev: mån 14 mar 2016, 12:57 Min Volvo C70 2012, bagageluckan har börjat läcka in vatten. Flera med samma problem?
Cesam
Hej Cesam!

Jag märkte idag det var blött i bagageutrymmet i min C70 2013.

Undrar om du fick problemet löst?

Tacksam för hjälp!

Jeg glemte å nevne at jeg ligger på ca[…]

Luftfilter är enkelt och bekvämt att byt[…]

Nytt avgasrör B234F

Den där justeringen är så jäk[…]

Den eviga däcksfrågan

Hur tjocka spacer kör du med? Utan spacer ska[…]