Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Alexas
Jag kom just på en sak. När jag va och provkörde bilen märkte jag att den hade en liten utstickande antenn vid fönstret bak. Någon som vet vad det kan tänkas vara? Det såg inte eftermontera ut.

Bild
av alfabet
Alexas skrev:Jag kom just på en sak. När jag va och provkörde bilen märkte jag att den hade en liten utstickande antenn vid fönstret bak. Någon som vet vad det kan tänkas vara? Det såg inte eftermontera ut.

Bild

Vet att Civil poliser har dessa antenner på sina bilar. Har du kollat tidigare ägare så att den inte har gått som civilpolis? Tidigare satt dom på taket men flyttades ner på rutan för synas mindre.
av Alexas
Ja jag har kollat tidigare ägare. Ingen polis så långt jag kan se tillbaka. Och den första ägaren (som jag inte kan se) har lämnat in den på mårtenssons bil i Hörby när dem hade rullat 6000 mil så det känns osannolikt att det skulle ha varit en polisbil.

Eller använder polisen privata bilhandlare för att sälja sina bilar?

Mårtensson sålde den därefter till en privatperson som ägde den i 5 år och därefter inbytt till Toyota (där jag köper den från).

Hos transportstyrelsen står det "NEJ" under yrkesmässig trafik.
av alfabet
Alexas skrev:Ja jag har kollat tidigare ägare. Ingen polis så långt jag kan se tillbaka. Och den första ägaren (som jag inte kan se) har lämnat in den på mårtenssons bil i Hörby när dem hade rullat 6000 mil så det känns osannolikt att det skulle ha varit en polisbil.

Eller använder polisen privata bilhandlare för att sälja sina bilar?

Mårtensson sålde den därefter till en privatperson som ägde den i 5 år och därefter inbytt till Toyota (där jag köper den från).

Hos transportstyrelsen står det "NEJ" under yrkesmässig trafik.
Min första tanke var civilpolis men har du kollat så är det säkert rätt som du du säger . Ser även att den har siffror uppe i högra hörnet på framrutan vad nu det har varit till? Tror inte Polisen använder privata bilhandlare. Min tanke var om den tidigare hade gått som civil polis men efter det så har det varit privat personer som ägt bilen. Men oftast så har dessa bilar gått ganska långt också vilket jag förmodar att denna inte har gjort.
av Alexas
Ja polis va också min första tanke. Kollade ägarhistorik och hittade inget om det.

Siffrorna är ditsatta av handlaren för att knyta ihop bil och nyckel i deras nyckelskåp :D bra system
av alfabet
Alexas skrev:Ja polis va också min första tanke. Kollade ägarhistorik och hittade inget om det.

Siffrorna är ditsatta av handlaren för att knyta ihop bil och nyckel i deras nyckelskåp :D bra system
Aha smart system :lol: kanske det är någon extra antenn om mottagningen på radion har varit dålig? Finns säkert någon här på forumet som kan ge ett svar. Grattis till bil köpet förresten :D
av Lövet
Hörrni vad ni skräms. Den där antennen är bara en vanlig handsfree GSM antenn.
Hade det varit en polisbil hade bilen sett ut som en schweizerost invändigt av alla hål efter utrustning. Inget man missar direkt :wink:

Om Alexas är intresserad kan jag ta fram alla ägare från första registreringsdatum. Skicka PM i så fall.
av HVTH
Kan ha varit så att någon tidigare eftermonterat premium sound utan att byta HU (möjligt, men långsökt) eftersom du har dörrsidorna. HU-850 och HU-650 skiljer inget ljudmässigt utan enbart en mer avancerad EQ i HU-850 + dolby & 3ch. Det är fullt möjligt att slänga i alla premiumhögtalare + PA-300 och ha kvar din HU-650. Men låter lite långsökt..

Om det visar sig att du bara har performance och vill ha HP (eller PS om du får tag på komplett system) är det någon timme i garaget som gäller för att montera slutsteg + högtalare, inget avancerat och allt är fördraget (diskanter + ström till slutsteg) på din bil förutom sladd från HU till slutsteg. Popnitarna för högtalarna kan vara lite jobbiga att borra ut men ger sig till slut.
av frippe87
Fast det är inte ovanligt att ha PS dörrsidor även vid dom lägre stereonivåerna. Jag körde ett tag på PS högtalare med Pa200, det fungerade bra med.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Verkar ju som att Ebba börjar backa kring eff[…]

Tjena, brukar ta 95 E10 på circle k för[…]

Du måste gå in i varje styrenhet och g[…]

XC60 MY27

Är det någon som vet OM / när Volv[…]