Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1057786
För första gången någonsin tog jag och frugan och beställde en helt ny bil, vi passade på innan XC70:in går i graven.
Slutligen blev det en D4 AWD Sport med följande tillval:
-Seashell metallic
-Tonade rutor
-Laminerade rutor
-Stänkskydd runt om
-Hastighetsberoende servo
-Parkeringshjälp fram/bak
-Backkamera
-Rattvärme
-Avbländande backspegel
-VOC
Sen ingick 16" vinterdäck på kampanj.

Efter ca.8v. väntan så blev det leverans.
015.JPG
015.JPG (1.31 MiB) Visad 1902 gånger
016.JPG
016.JPG (1.02 MiB) Visad 1871 gånger
Senast redigerad av 1 Gabriel, redigerad totalt 0 gånger.
av Volvo_S60
#1057792
[quote="Gabriel"]För första gången någonsin tog jag och frugan och beställde en helt ny bil, vi passade på innan XC70:in går i graven.
Slutligen blev det en D4 AWD Sport med följande tillval:
-Seashell metallic
-Tonade rutor
-Laminerade rutor
-Stänkskydd runt om
-Hastighetsberoende servo
-Parkeringshjälp fram/bak
-Backkamera
-Rattvärme
-Avbländande backspegel
-VOC
Sen ingick 16" vinterdäck på kampanj.

Efter ca.8v. väntan så blev det leverans.
015.JPG

Snygg! Helt rätt val med XC70 :-)-)
Den har rätt många år på nacken, men satan vad man sitter bra i den. Är inne på min tredje nu :D

Hur mycket märks hastighetsberoende servo? Enda tillvalet som jag saknar på min utöver four-c :D
av Gabriel
#1057811
Volvo_S60 skrev:
Snygg! Helt rätt val med XC70 :-)-)
Den har rätt många år på nacken, men satan vad man sitter bra i den. Är inne på min tredje nu :D

Hur mycket märks hastighetsberoende servo? Enda tillvalet som jag saknar på min utöver four-c :D
Tack, jag tycker det blev klockrent med seashell i kombination med sportens svarta lister/detaljer.
Jo, jag är mycket nöjd med komforten, mjukare och tystare än tidigare V70.
Hastighetsberoende servo märks rätt mycket vid låg hastighet då ratten går väldigt lätt, vid normal körning märker jag inte någon skillnad.
av Gabriel
#1057813
Det första jag gjorde, redan innan bilen levererades, var att köpa en uppsättning (begagnade) "Sargas" 17" fälgar och en omgång 215/60 Continental Ice Contact 4x4 däck.
De 16" som följde med bilen såldes och totalt sett så gick jag faktiskt vinst på affären, men den stora vinningen är ju att Sargas är väldigt mycket snyggare än 16" Pangaea.

Jag måste säja att jag är impad över greppet i dessa däck, efter denna veckas fjällresa har de satts på prov och det är riktigt bra grepp på isiga vägar.
006.JPG
006.JPG (1.53 MiB) Visad 1857 gånger
av Gabriel
#1057864
På tal om färgen så var det första jag gjorde efter leveransen att lägga på ett 2-k lackskydd.
Lättjobbat medel, då lacken var helt ny så gjorde jag ingen polering, med maskeringsarbetet så kanske det tog 5 timmar allt som allt.
010.JPG
010.JPG (1.19 MiB) Visad 1850 gånger
av Gabriel
#1058136
Eftersom jag snålade in på drag när jag satt o kryssade i tillval så fick jag lösa den biten själv.
Jag hittade ett nytt originaldrag (fast) för 1500 och sen köpte jag TRM och kabelsats (13 pol) på skroten, även om montaget tog några timmar så blev det en riktigt fin timpeng om man räknar så.

Montaget är inte speciellt avancerat, de svåraste momenten var att få stötfångarens hölje att lossa i överkant och sen att komma åt att dra åt dragets fyra bultar utan att demontera avgassystemet.
Avslutningsvis fick jag besöka återförsäljaren och ladda ner mjukvara för TRM enheten.
IMG_7263.JPG
IMG_7263.JPG (97.22 KiB) Visad 1840 gånger
018.JPG
018.JPG (1.65 MiB) Visad 1831 gånger

V70 -03, bensin, manuell,140 HK, 23 000 mil. Motor[…]

Yttertemperatur mätare

Hade detta på min V60 CC MY19, visade -20 n&[…]

Visa din semesterbil(d)

Förra veckan rullade bilen från Sverige[…]

@bem , Vad blir det sen då?