Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan!
Har ett litet fel med mina lampor på bilen. Det är så att jag köpte nyss ett par positionsljus/parkeringsljus i led till bilen. Men när jag har satt in dom så lyser dom bara när jag har tändningen på. Så fort jag startar bilen så lyser dom pytte lite, det syns knappt att dom lyser förens man stoppar ögonen framför lyktan och kollar noga. Vet inte vad problemet kan vara.. Har ni förslag på vad det kan vara så man kan försöka fixa det någon dag framöver hade det varit väldigt snällt!
Har en Volvo v70 2.5t -05! Tacksam för alla svar som ges!

Kan tillägga när jag sedan stänger av bilen och sätter på tändningen igen så fungerar inte dioderna. Måste ha bilen avstängd en stund för att de ska kunna lysa på tändningen igen.
Många lampor i moderna bilar är övervakade av bilens datorsystem (så kallad canbusövervakning). Systemet kan slå ifrån strömmen om det känner att den lampa som sitter där inte håller sig inom vissa gränsvärden vad strömförbrukningen beträffar.
LED-ljus med inbyggda motstånd kanske kan vara en lösning? Jag köpte nyss sådana på biltema och dom funkar klockrent, visserligen på min 2003 och jag vet inte om de är canbus-övervakade.
Jeppe940 skrev:LED-ljus med inbyggda motstånd kanske kan vara en lösning? Jag köpte nyss sådana på biltema och dom funkar klockrent, visserligen på min 2003 och jag vet inte om de är canbus-övervakade.
Var ute igår och pillade lite och bytte mina sidomarkeringsljus samtidigt och wops, då fungerade tydligen mina parkeringsljus/positionsljus. Så jag har löst problemet, antar att eftersom mina sidomarkeringsljus hade gått så kanske de blev lite fel i strömmen ut till positionsljusen. Men nu fungerar allt som det ska! Får ändå tacka för alla svar! MVH Linus!

Hej, Det har börjat 'surra' från omr&[…]

Carplay Trådlös adapter

Top 5 bästa trådlösa adaptrar 2026[…]

XC60 MY27

T6 hade tidigare 253 hk bensinmotor + 153 hk e[…]

Hej, Jag har problem med PowerPulse-systemet och […]