Moderator: Moderatorer

Jag vet inte vilken hastighet jag hade vid kollisionen men hade nog runt 50 km/h i alla fall minst. Med tanke på hur lite skador det blev fronten i förhållande till smällen så flög nog älgen mer eller mindre över huven och landa på rutan och taket. Vart en buckla i huven tror jag. Men ska väl åka nån dag i veckan och hämta lite grejer ur den så då ska jag ta mer bilder.
Skönt att läsa att familjen klarade sig, det materiella går att ersätta.
Visst kan det bli lite strul för försäkringsbolaget vill inte betala vad man själv tycker att bilen är värd...

Vet också själv hur stor en älg är, man är inte kaxig när man ser knäskålen på den ovanför motorhuven på en XC70.
När jag "träffade" en så hade man riktigt tur. Han se den på avstånd och bromsade men den var så lat att den inte han av vägen och till slut så insåg jag att det kommer bli en träff, styrde då mot bakdelen.
Extra-ljusen och Qpax-bågen tog skada, samt en repa på motorhuven efter att skonken drogs över huven. Inga andra skador helt otroligt.
IMG_0274.JPG
IMG_0274.JPG (94.24 KiB) Visad 554 gånger
Bilden tagen vid skadebesiktningen.
Hade jag inte själv vart med så skulle man ha svårt att tro att det var en älg man träffat.

/ J
Inte gjort något, men bokat tid för besiktning. Varför blir jag alltid så nervös, det har gått utmärkt varenda gång jag besiktigat...
Hehe ni är för roliga, jag är själv mest iskall, det är ju liksom redan försent om något skitit sig som man inte vet om. Tandläkare däremot :-O)
  • 1
  • 521
  • 522
  • 523
  • 524
  • 525
  • 1912
Värme i kupén laddhybrid

Skulle oxå tippa på el värmaren t[…]

Vårda v90 2025

Hej, har en v90 som nu gått 1600 mil sen Luc[…]

Byt kamrem + kamremsspännare, multirem + mult[…]