Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1048024
Nu har jag monterat och kopplat in allt*.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Plockar plus från batteriet och styrström från helljuset med en sk. strömtjuv som är placerad inne i strålkastaren. Jag kopplade korta kablar till strömtjuven och sen en sko så att jag kan ta ut strålkastaren vid behov.

*Har inte orkat/hunnit med att koppla styrström från markbelysningen men det kommer :)
#1051875
Gabriel skrev:Hur funkar det?
Felkoder?
Är du nöjd med ljuset i rampen?
Sorry för dåliga updates!

Det funkar strålande! Jag "fulkopplade" genom att ta styrström på gammalt hederligt vis från helljuset. Inga som helst felkoder. Kör en hel del med rampen tänd :)

Ljuset är jag nöjd med. Det är ingen revolutionerande historia direkt men det förbättrar definitivt helljuset! Men är man ute efter samma effekt som från två extraljus med xenon blir man besviken. Styrkan i LED-rampen är inte att den kastar långt utan att den kastar brett och förbättrar befintligt helljus där det redan lyser och breddar det avsevärt!

Så vill man kunna kasta ljuset långt fram är det nog bättre med vanliga extraljus ELLER den typen av led ramp som har sk. 4D-linser framför rampen. Den har ett betydligt mer koncentrerat ljus som kastar mycket längre.
#1051935
Du får dra en kabel genom torpedväggen in på passagerar sidan, sen jacka in den i CEM
Finns massor av trådar o länkar till manualer

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]