- lör 06 feb 2016, 08:02
#1045634
Jag har också en -88B. Visserligen B234F motorn, men det är ju LH2.4 bränslesystem. Där är Motorstörningslampan (eller Lamdalampal) inte inkopplad. Och jag menar inte bortkopplat, utan den har aldrig varit inkopplad. Del är kopplad i mätarhuset, men det films ingen kabel till det stiftet i kopplingssplinten. Den saknas i kabelhärvan. Jag försökte få min att fungera när jag höll på att "strula" med min höga bränsleförbrukning (1,5 - 1,7 l/mil.), frågade även här då men fick aldrig något svar. Det kan vara att det bara är så på B234F motorn eftersom det inte finns någon 16V motor -88A, den fick LH2.4 redan hösten -87 som -88 års modell. Jag försökte hitta en "oanvänd" kabel men då hade jag inget kopplingsschema, det har jag nu, men nu funkar ju motorn som den ska så jag har inte behövt "forska" vidare i det.
Mvh
Lennart
NilsO skrev:Ja, den där som brukar kallas "lambdalampa", med grekiska bokstaven λ, lambda, på, ska finnas. Någon annan finns inte.
Jag har också en -88B. Visserligen B234F motorn, men det är ju LH2.4 bränslesystem. Där är Motorstörningslampan (eller Lamdalampal) inte inkopplad. Och jag menar inte bortkopplat, utan den har aldrig varit inkopplad. Del är kopplad i mätarhuset, men det films ingen kabel till det stiftet i kopplingssplinten. Den saknas i kabelhärvan. Jag försökte få min att fungera när jag höll på att "strula" med min höga bränsleförbrukning (1,5 - 1,7 l/mil.), frågade även här då men fick aldrig något svar. Det kan vara att det bara är så på B234F motorn eftersom det inte finns någon 16V motor -88A, den fick LH2.4 redan hösten -87 som -88 års modell. Jag försökte hitta en "oanvänd" kabel men då hade jag inget kopplingsschema, det har jag nu, men nu funkar ju motorn som den ska så jag har inte behövt "forska" vidare i det.
Mvh
Lennart
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V