Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av spaceuser
Droopy skrev:Var inne idag och v22 ska den vara beställningsbar var den senaste infon ÅF fått, paketen torde bli något i stil me V70 Classic, men som han sa, så ändrar Volvo på vägen hela tiden.

Jag slog till förra veckan, ska man vänta, får man vänta hela livet, innan man hinner få classicen levererad är man snart inne på på presentationen av nya XC60 MY18 och då ska man vänat på den osv osv osv osv.

Nä, jag gjorde pinan kort och byggde min bil på webben och åkte sedan in och gjorde affär.
Vad blev det??
av Droopy
Det blev allt som jag absolut inte skulle köpt: Automat, diesel, sportchassie :-)

Hade bestämt mig för en D4a AWD manuell, men blev lite bekväm efter en veckas körning med Automaten, är ju inte sådär jätteförtjust i automatlåda egentligen men det var jäkligt bekvämt i XCn så jag tog det iaf.

Inga märkvärdigheter annars, en summum med sportstolar, sportchassie, tonade rutor, leda 18" svarta, hastighetsberoende servo och det var nog allt.
Användarvisningsbild
av spaceuser
Droopy skrev:Det blev allt som jag absolut inte skulle köpt: Automat, diesel, sportchassie :-)

Hade bestämt mig för en D4a AWD manuell, men blev lite bekväm efter en veckas körning med Automaten, är ju inte sådär jätteförtjust i automatlåda egentligen men det var jäkligt bekvämt i XCn så jag tog det iaf.

Inga märkvärdigheter annars, en summum med sportstolar, sportchassie, tonade rutor, leda 18" svarta, hastighetsberoende servo och det var nog allt.
Ett bra val tycker jag, eftersom jag är väldigt nöjd själv med bilen. Många kallar lådan för "slirlåda", men är mest om man snålkör. Inget jag störs av direkt. Stolarna är bara de bästa som finns. Nu har du bara en småjobbig väntan framför dig :) Lycka till!
Användarvisningsbild
av V9097
valln skrev:Kommer s60 också som Classic?
Kommer nya s60 först och sen nya xc60?
Det är bara XC60 som kommer som Classic nu snart. Det blir säkerligen en S60 Classic också, men den ligger längre bort.

S90, V90 och V90CC kommer under 2016
Nya XC60 under 2017
Nya S60 och V60 under 2017 eller 2018.
Användarvisningsbild
av mane
Hm, att vänta på en ev. Classic modell eller slå till nu - det är svåra (men trevliga) I-landsproblem som man har.... :D

@lennarte , Precis, det är 3500 kg på […]

Du kan köpa satsen själv, hårdvara[…]

Volvo V50 mugghållare?

Tack, hade googlat en hel del, men den dök al[…]

Stort tack för tipsen, jag skall börja g[…]