Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Chilly
Är det nån som vet om det går att ställa in hur ofta strålkastarspolningen ska spola.
Som det är nu spolar den två gånger på strålkastarna varje gång man spolar vindrutan.
Får ju fylla på spolarvätska var och varannan dag med väglaget vi har nu.
Gäller en XC90-07

Mvh Calle
Användarvisningsbild
av Micce1980
Är det inte så då att de spolar om man har ljusreglaget på så att man kan köra med helljus men av om man har det på enbart halvljus? Så är det på min V50 iaf, upptäckte det nyligen själv, trodde de var trasiga först :oops:
Användarvisningsbild
av wissel
På min bil var 5 gång om jag spolar vindrutan fullt ut, när jag bara duttar lite spolarvätska
så kanske var 10 gång. Tror inte Vida har någon inställning om man kan ändra själv.
Användarvisningsbild
av Chilly
uppdatering..
Nu tror jag att jag har provat på alla sätt ??:-/
Det spelar ingen roll ifall ljusvredet är av eller på den spolar lika mycket ändå.
provade med korta tryck och långa tryck, spelar ingen roll.
Spolar man så snabbt att torkarna inte hinner fatta att man spolat c:a 4-5 droppar på rutan då kommer inte strålkastarspolningen igång.
Det ända läget där spolningen är avstängd är om har ljusvredet står på parkering.
Summa summarum, så länge halvljusen är på så spolas dom med 2liter :wink: varje gång man spolar rutan...

//Calle

Hej, Jag har problem med PowerPulse-systemet och […]

XC60 MY27

T6 hade tidigare 253 hk bensinmotor + 153 hk elm[…]

Carplay Trådlös adapter

Jag har en AAWireless 1 som bara ligger om nå[…]

Hej, Det har börjat 'surra' från omr&ar[…]