- tor 11 feb 2016, 22:48
Hej igen, har nu äntligen fått ordning på mitt problem hoppas jag och tänkte att det minsta man kan göra är väl att tala om vad felet var med tanke på alla som är snälla och skriver tips och försöker hjälpa till,har ju som sagt haft problem med att starta bilen när den varit kall men inte varm eller i drifts temp har hela tiden misstänkt att det varit något som hänger upp sig i kallstartsventilen eftersom det runnit bensin ut ur slangen till insuget när bilen bråkat med mig och,motorn har ibland med lite tur hoppat igång med ett hostande och spottande ojämnt varvtal,en del gånger gjort ett försök att tända till men blivit tvär sur! Nu ett par dagar så har det varit lite varmare och det har visat sig att min temp givare som bara är 3 mån gammal får frispel så fort det blir mellan 5 grader och nedåt den visar mellan 18-20 tusen ohm på stift 1 till boxen,stift 2 visade 5200 ohm men när motorn är varm så visar båda stiften hyfsat rätt, inte konstigt att bilen inte vill igång boxen tror ju det är typ 50 minus och öser på så mycket bensin den bara kan! Skruvade dit en hederlig original som jag fick låna,provade att starta och den slog igång direkt.ska låta den stå över natten nu så provar jag imorgon igen när den är kall! Har jag nu tur så är det temp givarens fel alltsammans härdsmälta på något vis. Återkommer med uppdatering imorgon!