Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
White skrev:Kan ta ett ögonblick att få upp oljetrycket när det är så kalt.
Ok det kanske har varit så tidigare men reagerade över just att lampan inte slocknade direkt idag.
SubMarine skrev:Jag noterade på min bil att oljetrycket började ta längre och längre tid på sig att bygga upp efter start. Vid det tillfället började jag närma mig 1500 mil sedan senaste oljebytet. Efter byte av oljan och filter så byggdes trycket mycket snabbare. När bytte du olja sist?
Dum som jag var skrev jag aldrig upp miltalen (S) :oops: men det kan inte vara mer än 800mil än ska se om jag inte hittar datumet när jag gjorde det.
Bonden1989 skrev:Vad bra att det verkat lösa sig med lambdasonden. :wink:

Ja, det tar lite längre tid med oljan, när det är kallt och den är tjock.
Såg själv när jag fyllde på kedjeolja i motorsågen igår. Den var jäkligt tjock, så man fick köra igång sågen lite sakta annars nöp svärdet direkt! :roll:
Traktorn med sin 15-40 olja kan också vara rätt så seg på att komma igång på morgonen...
Ok ja då är det iaf kylan jag får skylla det på märkte sen när motorn var varm och oljan tunnare så byggde den tryck direkt.
Lucif3r skrev:Jodå, det kan allt ta en stund extra under dessa trista månader att få upp trycket. Har hänt att även min V70 har tagit lite extra tid på sig innan lampan slocknat, och jag kör också med 5w-40 i min.
Sen finns det ju givetvis saker som kan göra saken värre, t ex en redan geggig oljesil, förträngda oljekanaler osv osv.
Ok efter som alla nämner att det tar tid så är det inget jag behöver oroa mig för då.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Kom på att jag inte har lagt in några vinter bilder på bilen så här kommer några :)

Bild

Bild

Det syns väl att handbromsen får jobba? :P :wink: Som ni ser så har jag två adventsljustakar från Biltema som lyser rött bakåt tack vare röd nagellack :lol: och en som lyser vanligt vitt framåt. Funkade tills härom dagen för nu är det kortis någonstans i cigguttagen säkringen går direkt :cry: blir en fix när det blir varmare ute.
Bild

Bild

Bild
Ska du slita ut vajern till handbromsen om? :lol: :wink: Länge sen jag drog handbromsen i snön på min bil nu. Antar att lusten försvann när jag blev äldre...

Har du föresten plåtisar till vinterdäcken? Ser lite ut som att du har såna där äckliga plastsidor på fälgarna... :*O/ Svårt att se på bilderna...
Japp handbromsen måste ju användas till lite annat :wink: den måste motioneras ibland :)

ehh nej det är absolut inte några plåtisar (PO) :lol:. Jo då det är att plåtfälgar med biltemas plastkapslar får nöja mig med det så länge. Men sommarfälgarna är iaf i aluminium.
Inte så farligt faktisk däcken finns det inget fäste i överhuvudtaget så har att snurrat några gånger men har att kommit på fina bredställ genom kurvorna med :P

Märkte att däcken var dåliga först när den första isen kom och jag körde på sommardäcken, 0här var det ju halt och roligt. Sen satte jag på vinterdäcken och när det blev isigt igen så herrejösses vad halt det blev. Så jag hade bättre fäste med sommardäcken på isen än vad jag har med vinterdäcken på isen. Känns tryggt detta :lol:
Blir väl till att köpa nya till nästa år om man får råd, tänkte att jag skulle prova på dubbfria däck dom kan iaf inte vara sämre än dom som jag har nu :roll:
Dubbfria är klart underskattat. Körde dubbfritt på 945an, och kommer klart köra på dubbfritt till V70in också, när man får råd att köpa nya :roll:
Har fastnat mer med dubbdäck än dubbfria. Dubbat har en tendens att bara skrilla på isen, dubbfria suger sig fast iom friktionen som blir.
Men givetvis är inget av däcken idiotsäkert :) Gäller ju att kunna använda gas och koppling och känna sin bil/motor. En bra förare tar sig fram med sommarsulor om det är så, en dålig förare blir stående även om denne har dom bästa däcken i världen...
Men största hindret är helt klart avsaknad av låsande diff... Men 10papp för en diff är väl inte direkt lockande dock :roll:
  • 1
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 252
Volvo som inte startar.

Hej Har en 245 årsmodell 90 som plötsli[…]

jag startar bilen. står stlla när jag g[…]

V90 Meka själv

Det är väl inga konstigheter med dessa,h[…]