Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KarlE
Vad tycker ni som har det?
Jag har det på min hyrbil och tycker att de är alldeles för mörka och att det är svårt att se i dem när det är mörkt.
Dom är ok tycker jag. Dock har den inre blivit mörkare än min förra bil. Tillsammans med tonad bakruta är det svårt se detaljer. Men bilarna med ljus är lätta att se. Tog med nya bilen även avbländning på de yttre och dessa har jag bara positivt att tycka om.
Jag är nöjd. Jag är mer orolig över hur dom blir när man har tonade rutor. Vill inte bli av med funktionen.
Mörka? Tittar du hellre in i någons feljusterade halvljus?
Iofs är ytterbackspeglarna lite mörkare mot den i taket. Har ingen betydelse för mig faktiskt.
Jag tycker att man ser bilar med bra/modern belysning ganska bra. Men äldre bilar syns inte alls lika bra.
Övrigt tycker jag man ser ganska dåligt, klart sämre än vanliga speglar. Än sämre vid regn.
Har det på v60 med tonade rutor och nu under hösten och vintern har det funkat bra. Det blir mörkt och mycket färg när de yttre dämpar men det ger mycket bättre sikt än när man blir bländad. Med det sagt är det kanske inte livsviktig funktion på yttre speglarna men däremot på den inre tycker jag.
Automatisk avbländning = PERFEKT!

Om man har en strålkastare i dem så ser man ju i alla fall inte någon spegelbild?
Jag upplever inte heller glaset i sig som mörkare än vanliga.
Har aldrig ens funderat på att jag "inte sett" ordentligt i dem, ett ickeproblem helt enkelt.
Körde i mörker igår med dom nytonade rutorna. Alla backspeglar bländar av precis som innan toningen. 8% ljusgenomsläpp. Solar Gard Saint Gobain. Rätt lik V60 originaltoning men inte lika gulbrun i färgerna inifrån.

Nöjd JA!

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!