Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

har en V70 som ska ut på annons imorgon pga nybilsköp, det är en sen 04, uttagen augusti/september 2004.
2,4 170hk
I stort sett så är det en business + Hu603 + Skinnklädsel + metallic, dvs har allt "väsentligt" som fanns att få då förutom, xenon och regnsensor men saknar "lullull" som elstolar, taklucka, vinge.
Har tyvärr gått väldigt lång, 29k mil, men den har använts som pendlarbil 12 mil om dagen större delen av dessa mil så det är förhållandevis snälla mil vilket jag värderar men vilket kanske inte en blocketköpare bryr sig om.

1 säsong gamla Michelin sommarsulor i bra skick på alufälg.
1 säsong gamla Hakka 8or i nästintill nyskick på plåtfälg.

Ingen synlig rost i karosseri.
Inga kända fel.
Servad enligt bok på auktoriserad verkstad sedan ny.
1 ägare
Nybesiktigad ua i december.

Jag funderar på att lägga ut den för 25 tkr vilket prisintervallet på biluppgifter stödjer men prisuppgiften på kvarndammen inte håller med om.
Har kollat runt en del på blocket men har svårt att hitta lämpliga referensobjekt. Tror ni 25 tkr är rimligt att lägga ut den för?

mvh
Anders
Visst är det så. Men förutom att vad jag vill ha och vad som är realistiskt att få inte är i närheten av varandra ;) så vill jag inte riskera att behöva sitta och prissänka den i intervaller i tre veckor, därför frågar jag er vad ni tror är rimligt.
Jag skulle kika runt lite på Blocket för att få ett grepp om vad bilar av motsvarande modell, körsträcka och utrustningsnivå brukar annonseras ut för samt sedan lägga mitt utgångspris ganska nära den övre änden av det intervallet (fast bortse från folk som ser ut att vara i det blå när det gäller vad de tror de kan få ut). Jag skulle sedan lägga lite möda på att beskriva vad du anser vara just din bils styrka i jämförelse med konkurrenterna, d.v.s. skicket: God och regelbunden service, allt funkar som det skall, mycket av de delar som tenderar att gå sönder på gamla långmilare redan bytta eller i fint skick på andra grunder, skonsamt körd längre sträckor på landsväg etc. Jag skulle också se till att bilen ser nykonditionerad ut på ut- och insida samt lägga ned lite möda på den fotografiska presentationen. Man kan ju om man vill länka till bilder på annan sajt via blocket så slipper man extra avgifter för mer än en bild.

Ibland kan detta funka bättre än man tror. När jag sålde min 855 T5 -94 med ungefär lika många mil på mätaren som din och skaplig (men inte extrem) utrustningsnivå för att vara en T5:a gjorde jag på det sättet. Detta var 2008 och bilen var 14 år. Jag annonserade ut den för 40000, vilket jag ansåg orealistiskt högt men tänkte försöka duger. Och det är ju inte något stort problem att sänka lite om det skulle behövas. Till min förvåning hade jag två heta spekulanter på tråden samma dag som annonsen lagts upp. Den ena ringde från Norrbotten trots att jag bor i Mellansverige, verkade vara väldigt angelägen och ville jag skulle hålla bilen om honom tills han kunde komma ner och titta på den. Det förklarade jag mig dock ovillig att göra med tanke på hur kort tid annonsen legat ute. Någon timme senare ringde en kille som bodde i närheten och bilen såldes till honom samma dag för begärt pris.
Förste intresserade prutade 2 tkr till 23 tkr och tog den direkt. Väl värt att gå ner 2tkr för en smidig affär men man funderar ju helt klart på om utgångspriset borde ha varit något högre ;)

Skönt hursom då nya Volvon leveras till mamma på måndag så hon slipper ha denna ståendes när jag lovade henne att hjälpa till och sälja :)

Tack för era tips!

Var dock lite ute och cyklade angående milen, 27,6k mil hade den gått.
Trasig ABS givare, men var?

Du behöver en bättre läsare.

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Mycket vanligt. Fick precis förardörren […]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]