NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mini_ice
Letar efter led "armaturer" till golvbelysningen fram i våra bilar och jag hittar denna

http://www.tradera.com/item/343448/2371 ... 6000k-159-

Men det står att denna är till dörrarna i div modeller men tycker rent visuellt (OBS har bara sett bilden) att denna ev kan passa golvbelysningen fram i en V50, är det någon som testat eller har lite mer info ang dessa?
Användarvisningsbild
av grillchips
Instegsbelysningen är av T10-modell, inte spollampa.
Är tveksamma att dedär i Tradera-länken passar, spontant känns de lite för breda (mer kvadratiska än rektangulära). Om du vill byta, köp hem ett par T10-LED från eBay för några enstaka kronor och byt ut.
Ha dock i åtanke att du inte kan beställa längd efter tycke, denna längd passar (dvs med en LED-rad) medan de på andra bilden med TVÅ LED i rad är för långa:
Bild

Bild
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Jag har denna modell nu, men har problem med att den inte slocknar i tid och otid samt att på den ena så har 3 dioder dött. Så funderar på ett canbus alternativ. Om dessa kan få lyset att inte "flimra" när bilen är igång och att de inte reagerar lika mycket på "krypström" (heter det så?)

Bild
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag har numera LED-lister fram och som är splittade så jag har i baksätet också.

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]

Det är en kopplingsbox för kablarna (2 s[…]

B230fk saknar kraft

Kan du inte justera upp trycket mer är ju fr&[…]

Saknar Android Auto

Hej, nybliven Volvoägare (V60 Crosscountry […]