Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bal000
Tack alla för era svar!
Vi åker och kollar på den idag.
Får hålla tummarna på att det blir en bra affär om vi slår till.
Användarvisningsbild
av MartinS
Är det LEX ?

Jag tycker den ser helt ok ut vid en första anblick, den blir nog finfin. Väldigt få köper bil i December/Januari, så det är köparens marknad.

/Martin
av Bal000
Stämmer bra Martin, det är LEX.

Vi fick den för 208 vilket var ett bra pris i jämförelse med alla andra som ligger ute nu. Men vi hämtar den inte förrän imorgon (Om den lever upp till förväntningarna ska tilläggas) eftersom det tog tid på banken etc. Men det känns bra med tanke på all utrustning och historik.

Får återkomma med recension sen :)

Tack för all feedback!
av Viktor89
Hej! För att jämföra köpte jag en XC60 -12 förra våren. Den har R-design, automat, d3, de flesta paket förutom Driver Support. Hade då gått 13000 mil. S o v däck, tonade rutor. Betalade 255k. Bilen va i ett utmärkt skick. Kan tyckas dyrt men bilar i den storleken får man betala för om man ska ha lite utrustning. En kanonbil att köra! Chippade den hos BSR veckan efter så nu finns det 245 hk under huven, riktigt pigg o stark.
av Bal000
Viktor89 skrev:Hej! För att jämföra köpte jag en XC60 -12 förra våren. Den har R-design, automat, d3, de flesta paket förutom Driver Support. Hade då gått 13000 mil. S o v däck, tonade rutor. Betalade 255k. Bilen va i ett utmärkt skick. Kan tyckas dyrt men bilar i den storleken får man betala för om man ska ha lite utrustning. En kanonbil att köra! Chippade den hos BSR veckan efter så nu finns det 245 hk under huven, riktigt pigg o stark.
Ja precis, det var värt varenda krona! Bilen var i exemplariskt skick, gick inte att hitta en skavank. Det var en säljare som använt den som pendlar bil så den har bara gått långa sträckor för det mesta. Fick även här med all extra utrustning s o v, Dynamic Edition, Momentum paketet, VOC med abonnemang till maj 2017, tonade rutor, värmare med timer, skinn klädsel etc etc. Kort sagt så är jag helnöjd med mitt köp! Går som en klocka :)
Och det bästa är fyrhjulsdriften nu när det är vinter :D

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]

Det luftar sig självt. Fyll på i exp-k&[…]