Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Kentazoom
Hej!
Går det att "pruta" på räntan när man finansierar ett bilköp med Volvo lån, eller är den "fast"?
Användarvisningsbild
av SvenB
Räntesatsen förhandlar du om vid köpet. Du kan få lägre ränta och försäkring om du lägger allt "i samma korg" hos Volvofinans.
Användarvisningsbild
av joel80
Även när det gäller leasing kan man pruta på räntan.. Precis som med billån eller bilköpet i sig är det vettigt att ta ett par olika offerter. Jämföra t.ex bankernas leasing eller billån med Volvos...
Användarvisningsbild
av joel80
Man kan deala med Volvo också.. Jag fick ner räntan på leasingen skapligt efter ha jämfört med banken och tagit offert. Dock inte riktigt lika lågt som bankens.. Men jag vann ändå på att ta Volvo då serviceavtalet jag fick om jag hade volvo leasing är väldigt fördelaktigt. :)
Användarvisningsbild
av Perra83
Då ska ja kolla lite till. Ja har inte tagit ut min nya än.
Ja måste låna minst 50000kr för att kunna ta del av serviceavtal o så. Så ja lånar minst 50k på Volvo och resten på banken. Måste kolla om ja kan lösa lånet hos Volvo snarast eller om ja då blir av med fördelarna. Blir ja det betalar ja av typ 49k och betalar av resterande 1000kr på tre år.
Volvo xc70 2011

Börja med att ladda upp batteriet. Näst[…]

SRS felkoder, vilken sensor?

Hej, läste ut felkoder ur kollegans V60 -201[…]

Byte koppling v70 2001 170hk 2,4

Vid närmare eftertanke var det nog på e[…]

Ja, den Toyotan verkar poppis. Dragvikten gö[…]