Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Jag hämtade ut min V40CC idag, och jag har inte beställt navigation. Men när simkortet kom i hållaren och bilen blev ansluten till internet kan jag använda navigationen. Är det en begränsad version man "får på köpet", eller vad är det jag fått i bilen?

Sensus connect 7" med VOC om det spelar någon roll.

/Martin
av Visard
Jag skulle säga – Nej
Är knappen märkt "NAV" ?
Kan ingå om du valt "Bussiness Pro", annars är det nog en possitiv "fel-leverans"...
Kanske anledning att lämna tillbaka bilen !?
Användarvisningsbild
av joel80
Ja det ingår online-kartor och det går att söka adresser och så. Jag har inte testat att navigera till adress än då jag bara testade lite snabbt med att dela ut internet via wifi i telefonen.
Och jag har också en NAV-knapp utan navigator.
Användarvisningsbild
av MartinS
Nu har jag testat lite mer, det verkar va en bantad version, men den är ju ändå rätt okej för en som använder det någon gång ibland bara. Det går ju fint att söka adresser och navigera. Det man verkar sakna är ju att kunna navigera utan internet, att lägga in PoI's, lagra platser etc.

Jag tycker navi/rti annars är rätt bra för att se ur ett fågelperspektiv hur gator etc. ligger, och det fungerar den här gratisversionen utmärkt till. Skoj att det ingick utan att man visste om det.
Användarvisningsbild
av leiwi
MartinS skrev:Nu har jag testat lite mer, det verkar va en bantad version, men den är ju ändå rätt okej för en som använder det någon gång ibland bara. Det går ju fint att söka adresser och navigera. Det man verkar sakna är ju att kunna navigera utan internet, att lägga in PoI's, lagra platser etc.

Jag tycker navi/rti annars är rätt bra för att se ur ett fågelperspektiv hur gator etc. ligger, och det fungerar den här gratisversionen utmärkt till. Skoj att det ingick utan att man visste om det.

Jo det är som du kommit fram till ,en bantad version med online kartor så tänk på att använda den utanför Sverige kan bli väldigt dyrt :D

God jul alla!!
Användarvisningsbild
av joel80
Datatrafiken har ju blivit billig i Europa nu i allafall, så där kan man använda den utan att bli ruinerad.. Tror telenor tar 29kr/dag av mig för typ 50 eller 100mb.. Det räcker till bra mycket karta det.. :D
Användarvisningsbild
av MartinS
Tror det kostade 399spänn eller något för hela europa sist för mig, då ingick 5GB i en vecka.

Jag tycker iaf gratisnavin verkar helt ok, använde den i morse när jag skulle ut med lite julblommor till avlägsna släktingar..
av Bigx86
Hur får man tillgång till internet navi:n? Har en V40 fordonsår 2015 med sensus connect. Är tacksam om någon kan hjälpa till då jag har googlat överallt men hittat ingen info.
Användarvisningsbild
av MartinS
Det verkar som det kom med MY16 av vad jag förstått, tyvärr.
av Bigx86
Går det att uppdatera från MY15 (förutsätter att det är de jag har) till 16? Internetkarta finns ju i manualen, får volvo ens göra så?
Volvo som inte startar.

Hej Har en 245 årsmodell 90 som plötsli[…]

jag startar bilen. står stlla när jag g[…]

V90 Meka själv

Det är väl inga konstigheter med dessa,h[…]

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]