- tis 22 dec 2015, 06:53
#1031003
Fungerar, ja det är väl en tolkningsfråga.. Jag anser att en generator där spänningen "fladdrar" så pass att belysningen pulserar, ja då har man ett fel som ska åtgärdas. Tror inte att någon del av bilens elsystem mår bra av det här fenomenet.. Fast visst, bilen går ju att använda.
Är 99% säker på att det var vid användning av helljus, som jag upptäckte det här problemet.
MickeM skrev:Hej.Kamen, det är alltså bara den ena Kammen det handlar om?
VVT =Variable Valve Timing.
Tillåter att kamen ligger lite före eller efter beroende på motorvarvtal och belastning.
Kom under -99 tillsammans med elektroniska gasspjället.
Jag skulle hellre dra framljusen över relä, än att byta generator som fungerar.
Dvs att strömbrytaren inne bara drar ett relä, som tänder ljusen, om pulserandet frambringar illamående eller liknande.
Är det förresten lika på helljuset?
Micke.
Fungerar, ja det är väl en tolkningsfråga.. Jag anser att en generator där spänningen "fladdrar" så pass att belysningen pulserar, ja då har man ett fel som ska åtgärdas. Tror inte att någon del av bilens elsystem mår bra av det här fenomenet.. Fast visst, bilen går ju att använda.
Är 99% säker på att det var vid användning av helljus, som jag upptäckte det här problemet.
/Kör V70 2,4 Classic -00.