Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av monza
Tyvärr hann jag inte igår kväll, men här kommer bilderna. Bakre vänstra sidorutan har motsvarande sprickor som på den främre vänstra som jag fotat. Bilden på "kortsidan" är lite kass men hoppas det går att se det jag menar med fördjupning, skåra i mitten av "glastjockleken". Kan ni inte bedöma så får jag försöka få till bättre foto senare idag.

Klicka på bilderna för större bilder.

Bild
Bild
Bild

Vad säger ni? Laminerat eller inte? :)

Mvh

(tillägg Jönköpings bildemont berättade att de kunde se i nått system att min bil var beställd med laminerade sidorutor men att det inte absolut behövde betyda att bilen hade laminerade nu)
av rid54
Ja inte är det härdat glas, så mycket vågar jag säga. Om inte nåt väldigt konstigt hänt (fulbyte?) så lär det vara laminerat glas i de rutorna. "Skåran" i glaset du nämner är nästan säkert plastskiktet mellan glasen. Om det vore "olaminerat" skulle ju rutorna ramla ihop med sådana sprickor, så det är noga bara ett glaslager som spruckit. Det bör inte vara nån fara att åka omkring så, men rutorna är ju försvagade.
Svårt att se från dina bilder men om det är laminerat borde det verkligen stå tycker jag.

Helt oavsett, om du mäter tjockleken med skjutmått både på bilen och på skroten så blir det inte fel.
av monza
StefanN skrev:Dom första årsmodellerna har inte märkning på samma sätt.
Sen ser man att laminerade rutor är märkta med 43R-00043, tror inte dom vanliga är det.
Stämmer bra det. Jag har laminerade rutor, saknar dock "märket" utan har bara nummermärkningen,

/Mvh

Och kanske framförallt.. Jag lyckas inte hitt[…]

snö

Vi fick mer snö igår, just som det had[…]

7 pers i familjen ungdomar med aktiviteter och sm&[…]

Den stora annons-tråden

På tal om XC70 som ligger högt i pris:[…]