Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av beme
Jag väntar otåligt på Volvo V90. Det har inte gått att beställa en Volvo V70 med den utrustning jag är intresserad av sedan 9 månader tillbaka. Det går inte att få något besked varken från Volvo eller återförsäljare när V90 kommer att presenterar och än mindre när den kan levereras. Skall jag efter att ha varit Volvo trogen i 42 år vara tvungen att byta fabrikat? När kommer V90 att kunna beställas?
av beme
Jag har inte kvar den kompletta listan med ca 15 tillval efter 9 månader. Jag hade byggt en bil på MinVolvo som jag gick till försäljaren med. Beskedet var att det inte gick att beställa denna bil utan att det bara var V70 Classic som kunde levereras som är en enklare bil med färre tillval än tidigare. Här saknades de ca 15 tillval jag var intresserad av. Det viktigast för mig var att det inte gick att få T5-motorn längre.
av Tjocken
Det är ju sagt att den visas i mars, Geneve är det väl som har bilsalong då? Sen börjar leveransen till sommarn. Så orderböckerna öppnar väl strax efter premiärvisningen. Ska försöka leta upp min källa på det och länka.
av beme
Jag förstår inte att Volvo lämnar ett så stort glapp mellan modeller som V70 och V90 (en enklare modell som V70 borträknad). Det kommer förmodligen bli minst 18 månader som det inte kommer att gå att beställa en bil med bra utrustning. V70 Classic är för enkel i jämförelse med motsvarande konkurrentfabrikat.
av Niclas
Kan du säga något konkret som saknas? som gick att beställa till MY15, jag kan inte komma på något förutom på motorfronten :oops:
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Classicen kommer att låsas ännu mer i val av utrustning efter nyår, enl vad jag hört!
av beme
Det viktigaste var, som jag nämnde tidigare motoralternativet T5 som var borta. Jag har inte kvar den listan eftersom tåget redan har gått. Volvo har själva sagt att de förstod min syn när de läste listan.
Användarvisningsbild
av MartinS
4c är borta, bland annat. Det är mycket som försvunnit iom classicen.
Brainys V60

Har samma problem, behöver pysslas om vart 5:[…]

Dina felkoder kan vara gamla och irrelevanta. Kans[…]

När jag laddar ner får jag hela nä[…]

Hej! Hur får man varvräknaren att funk[…]