Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av toodie
#1025900
Har sökt om det utan framgång.

Var finns relät till bältesvarnaren?!?!?!?

nej jag ska inte köra utan bälte men jag är känslig för ljud o ljus så håller ju på att få damp när man sitter på tumgång o de blinkar hela tiden.... slog sönder lampan men relä fan låter ju fortfarande, någon som vet var det sitter så hade jag varit jätte tacksam :)
Användarvisningsbild
av Perra83
#1025902
Åk till skroten och köp ett gammalt fegsnöre och ta bygeln och stoppa i. Åker du själv kan du ta passagerarbältet.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1025974
Sitter i reläboxen om jag inte mins fel. Borde vara rätt lätt att lokalisera iom. ljudet.
Det vanligaste är dock att man bara jordar bälteslåsen så bilen tror att bältet sitter i hela tiden.

Jag står inte heller ut med det där jäkla ljudet och kopplar alltid förbi skiten på mina bilar, om det inte är gjort redan(vilket det var på V70in, därav vet jag inte exakt vart reläet sitter)...
Det är ju extra frustrerande om man är en hemmamekare och har tändningen på av olika själ, och höra det där jävla ljudet hela tiden. Tror inte det finns en enda jäkel som sitter med bältet på sig när dom ska arbeta med bilen i garaget :roll:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1026009
Jo jag gör, är livrädd för att ramla ur och slå mig fördärvvad i backen när jag arbetar med bilen :lol: :lol: :lol: nä skämta bara :D.

Vad jag kan se på vidan så ser det ut att sitta uppe vid pedalstället och enligt bilden sitter den längst ner åt höger på reläplatserna du känner ju även vilket relä som tickar. Nu vet jag ju inte om det ser ut så på alla 850 X70 men till min bil s70 99a så sitter det där iaf enligt vida.
av MickeM
#1026029
Hej.

Dom gånger jag jobbat med Volvobilar med tändning på (främst 240's. Ljudet hörs väl i motorrummet också) så har jag tagit passagerarbältet och tryckt ner i förarsidans hållare.
Då blir det tyst, och man kan sätta sig i förarstolen utan att trassla in sig i bältet.
Borde funka på s/v70 el 850 också.

Låt varningen fungera och använd bälte när ni kör!

Micke.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1026033
Varningen kan dra åt helvete på ren svenska :)
Självklart har man bälte på sig när man kör, det ska man inte behöva någon irriterande varning för. Behöver man det är man redan en oansvarig förare och gud vet vad mer denne glömmer bort. Kanske glömmer bort vilken pedal som är bromsen också? Ska vi ha varning på det också kanske? Eller ja, finns ju "typ" redan med automatisk bromsade bilar för efterblivna :roll:

Hade ju inte varit i närheten av lika irriterande om varningen endast varnade när bilen började rulla, men så är ju inte fallet, och då ska den kopplas ur :) Finns ingen lag som kräver bälte i en stillastående bil. Finns inte ens lag på att ha bälte när man backar, det är t om rekommenderat att ta av sig bältet vid backning, och då är oljudet fruktansvärt distraherande. Själv har jag iofs bälte på mig även när jag backar 99.9% av gångerna, men iaf...
Användarvisningsbild
av Nexus
#1026045
bältesvarning stör mig inte det minsta på våra gamla bilar. Skillnad mot dagens bilar som piper som fan om man itne har på sig bältet och kör 2 meter :-(O)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1026046
Varningen på våra bilar kan man ju lätt överösta med radion. Jag upplever inte varningen som störande använder alltid bälte så jag behöver ej överösta varningen.

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]