Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Jag har fått vibrationer i framvagnen, dock inga i ratten.
Det börjar låta vid 40km/h, det är som värst runt 80km/h och börjar avta lite smått vid 110km/h.
Det hjälper inte att lägga den i friläge heller.

För någon dag sedan hade bultarna på vänster framdäck nästan lossnat helt, medans höger bara satt lite löst.

Idag tog jag lös båda skivorna fram, slog bort rosten som satt på insidan av skivorna, motionerade OKen och satte sedan tillbaks allt igen.
Var ute och testkörde, så började ABS lampan och antispinn lampan lysa. Både antispinn och ABS är ur funktion nu.
Även vibrationerna kvarstår fortfarande.

Jag har testkört med andra däck, utan något förbättrat resultat. Har även känt över bussningarna och lederna, men inte hittat något speciellt glapp.

Bilen är en sänkt Volvo V70 manuell D5 -02. Fjädrarna är kapade, och framvagnsinställning är gjord efteråt, detta var dock ett par månader sedan.
Jag har gjort framvagnsinställningen själv, tillsammans med en fd bilmekaniker, så det borde stå rätt.
Har även finjusterat framvagnen ytterligare en gång efter att vibrationerna uppstod, utan någon förbättrat resultat.

Kan även tillägga att vibrationerna kom cirka en vecka efter att första framvagnsinställningen gjordes.

Någon som vet vad vibrationerna kan bero på, och varför ABS och antispinn är ur funktion nu?
Mvh

Womens From Your Town - No Verify - Anonymous Adul[…]

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]