Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Med tanke på vad Norge ville ha i skatt för att ta in en bil för några år sen så skulle jag med gissa på att ägaren säljer under självkostnad. Sen har vi ju frakten från USA till Norge.

Men förvånar mig att man tar hem en bil som man troligen vill samla för att sen sälja den efter ett år man bör ju nästan vara samlare för att köpa en 780 för dessa pengar.

Kan det vara flyttgods? Kanske samma regler för det i Norge som här? Samt kanske fått den extremt billigt i USA och nu testar sälja i Norge.

Hmm skumt men fin var den vilket skick på inredningen. Men skulle nog själv velat ha den med bensin sexan även om det är en mycket krångligare och dyrare motor att köra med.
Säljaren har inte betalat norska importavgifter, bara moms. Det blir den norska köparen som får betala ca 30-40000 kr i "engangsavgift". En svensk köpare måste betala moms eller hur är det? Trodde 780 med B23 turbo stod högre i kurs än de med pvr 6:an"?
Det kanske har blivit problem att regga in den i Norge?

I Sverige måste ju strålkastare bytas och sidoblinkers etc. Och från 1988 gäller nya avgaskrav, här i Sverige har jag fått för mig att det är något enklare att regga in Volvobilar då det brukar gå att få fram nödvändiga intyg.

90.000:- för en oreggad bil är rätt dyrt, lägg till 40.000:- i Norska avgifter så har du 130.000:- att köpa bil för. Då går det ju att hitta en del andra roliga bilar också. Men den är ju i fint skick och lågmilad, fast det kanske är enklare att köpa en 780 Bertone direkt från USA istället?
Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat

Hej! Jag och sonen håller på att byta […]

Samma här dessutom dubbelskrock när det […]