Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av camaro69
camaro69 skrev:
MartinS skrev:Bilia i nacka har kanonbra säljare. Frågar alltid om du vill ha hjälp, men är inte påstridiga.

/Martin
Bilia i Segeltorp. Kanonbra service och trevligt bemötande.
Bara positiva omdömen. :D

Bilia Haga Norra. Helt värdelösa tröttmössor. :evil:
Detta inlägg bekräftas av bl a OC-RA att Bilia Segeltorp är förbannat bra.

Avstår från att ytterligare kommentera Bilia Haga Norra.

Samtidigt kan jag förstå att bilnasare blir less på vissa mindre begåvade människor som bara snackar en massa strunt.

När jag köpte min V70 R så träffade jag en synnerligen proffsig säljare. Raka rör, inget strul och god service. Kort sagt, helt perfekt.

Ett föredöme för alla bilförsäljare. :D
av Lövet
Marbas: "är man som köpare inte nöjd med säljaren eller hela kedjan, så går man till någon annan"

Det är ju just det som är mycket av problematiken i Stockholm. Vill du köpa Volvo så är det Bilia, Bilia eller Bilia som gäller (inom rimligt avstånd)
av LAW
Ett tips Jensen,

Ta upp den här tråden på nästa säljmöte, en utmärkt kundundersökning
alldeles gratis!
Användarvisningsbild
av Jensen
Funk:
Hans Persson 7st anläggningar.
M/N Motor Uppsala uppköpt av Bilia.
Haglund-Hellberg Kia uppköpt av Bilia.
I Kista så säljer man idag Hyundai.
Segeltorp utökar med försäljning av Ford + ett par ställen till
som är på gång.
Jag kan ha missat nåt.
Användarvisningsbild
av Funk
Jensen: Här i Gbg har man öppnat nytt för enbart Ford och lagt ner en anläggning (har servicehallen kvar ett tag). Samt överväger ytterligare åtgärder pga situationen med Renault. Men du kan ha rätt sett till totalen. Vi får se i framtiden helt enkelt.

Vet du förresten om MICRO fortfarande är kvar i Volvofamiljen ?

/Thomas
Användarvisningsbild
av Jensen
Micro finns inte kvar längre.
Användarvisningsbild
av Funk
Jag skall återigen berömma säljarna på Bilia i Sisjön, Göteborg...efter ett ytterligare besök så kvarstår de postiva intrycken helt och hållet, fick knappt vara ifred alls :wink:

Tyvärr så fick de inte sälja någon Renault till oss, det blev istället två stycken Skoda Fabior från Autoforum så nu har både frugan och morsan lämnat Volvo/Biliafamiljen för första gången på mycket länge. Vi får väl se hur mycket skit man kan slänga på VAG:s servicenivå om något år eller så... Prisbilden på Bilias begagnade vagnar låg helt enkelt för högt.
Överraskande hos Skoda var dessutom att vinterdäck och lite annat smått och gott som startkablar och bogserlina låg kvar i bilarna, det brukade det i alla fall inte göra förr på Bilia.

/Thomas
Användarvisningsbild
av camaro69
Funk skrev:Jag skall återigen berömma säljarna på Bilia i Sisjön, Göteborg...efter ett ytterligare besök så kvarstår de postiva intrycken helt och hållet, fick knappt vara ifred alls :wink:

Tyvärr så fick de inte sälja någon Renault till oss, det blev istället två stycken Skoda Fabior från Autoforum så nu har både frugan och morsan lämnat Volvo/Biliafamiljen för första gången på mycket länge. Vi får väl se hur mycket skit man kan slänga på VAG:s servicenivå om något år eller så... Prisbilden på Bilias begagnade vagnar låg helt enkelt för högt.
Överraskande hos Skoda var dessutom att vinterdäck och lite annat smått och gott som startkablar och bogserlina låg kvar i bilarna, det brukade det i alla fall inte göra förr på Bilia.

/Thomas
Det är ju självklart att det finns startkablar och bogserlina i en Skoda.

Det är väl ingen som tar rullstolen från en lam.

Vill samtidigt utan sarkasm och skadeglädje be familjen fundera på andrahadsvärde/kapitalförstöring om 5 år när det gäller stridsvagnarna Skoda. Undrar om affären blir bra i slutänden.

Men vad f-n, folk gör vad dom vill med singa pengar, en del köper Citroen. Stackare.

:D
Användarvisningsbild
av Funk
Vid internt bruk på Volvo PV så är alla bilar utrustade på samma sätt, och det är inte bara för att hjälpa andra...
Min erfarenhet från Bilia är annars att man t.o.m plockar ut stereo ur begbilar om det inte är fabriksoriginal.
Och sarkasm och ironi bevisar att du har rätt eller....för hade det varit humor så hade en smiley varit på sin plats!
Vill samtidigt utan sarkasm och skadeglädje be familjen fundera på andrahandsvärde/kapitalförstöring om 5 år när det gäller stridsvagnarna Skoda. Undrar om affären blir bra i slutänden.
Vi har kört Volvo (och 1 Renault) inom våra familjer i 30 år, så vi vet allt om kapitalförstöring och driftskostnader... Volvo var billigt förr men det är bara att inse att det är lika dyrt att köra Volvo som allt annat idag. I alla fall om man skall byta ibland... och vi har nog nästan aldrig ägt en bruksbil i 5 år vad jag kan komma ihåg.

Men som sagt småbilar handlade det om i detta fallet (en Clio och en 460 skulle ersättas), och på det området är ju som bekant inte Volvo närvarande alls, vilket i detta fallet då skulle varit en Renault... Renault har sagt upp distributionsavtalet med Bilia vilket gör ägandet en smula osäkert i mina ögon, plus att Bilia håller uppe begpriserna och har för dåliga villkor rent allmänt när det gäller Renault.

VAG är väl inte helt okända på småbilsområdet, och Skoda har hämtat så mycket under deras ledning/ ägande att man i princip köper Audi/VW med Skodagrill sedan ganska många år, och om man anser att det är stridsvagnar så okej.... ( har man dessutom en GM-produkt från 69 i sitt nick så kanske man skall väga orden liite lättare :wink: )
Men vad f-n, folk gör vad dom vill med sina pengar, en del köper Citroen. Stackare.
Visst är det konstigt, min granne kör bara Citroen sedan 10år och är nöjd..... Han är väl lite konstig helt enkelt...

/Thomas
Användarvisningsbild
av camaro69
Funk skrev:
Vid internt bruk på Volvo PV så är alla bilar utrustade på samma sätt, och det är inte bara för att hjälpa andra...
Min erfarenhet från Bilia är annars att man t.o.m plockar ut stereo ur begbilar om det inte är fabriksoriginal.
Och sarkasm och ironi bevisar att du har rätt eller....för hade det varit humor så hade en smiley varit på sin plats!
Vill samtidigt utan sarkasm och skadeglädje be familjen fundera på andrahandsvärde/kapitalförstöring om 5 år när det gäller stridsvagnarna Skoda. Undrar om affären blir bra i slutänden.
Vi har kört Volvo (och 1 Renault) inom våra familjer i 30 år, så vi vet allt om kapitalförstöring och driftskostnader... Volvo var billigt förr men det är bara att inse att det är lika dyrt att köra Volvo som allt annat idag. I alla fall om man skall byta ibland... och vi har nog nästan aldrig ägt en bruksbil i 5 år vad jag kan komma ihåg.

Men som sagt småbilar handlade det om i detta fallet (en Clio och en 460 skulle ersättas), och på det området är ju som bekant inte Volvo närvarande alls, vilket i detta fallet då skulle varit en Renault... Renault har sagt upp distributionsavtalet med Bilia vilket gör ägandet en smula osäkert i mina ögon, plus att Bilia håller uppe begpriserna och har för dåliga villkor rent allmänt när det gäller Renault.

VAG är väl inte helt okända på småbilsområdet, och Skoda har hämtat så mycket under deras ledning/ ägande att man i princip köper Audi/VW med Skodagrill sedan ganska många år, och om man anser att det är stridsvagnar så okej.... ( har man dessutom en GM-produkt från 69 i sitt nick så kanske man skall väga orden liite lättare :wink: )
Men vad f-n, folk gör vad dom vill med sina pengar, en del köper Citroen. Stackare.
Visst är det konstigt, min granne kör bara Citroen sedan 10år och är nöjd..... Han är väl lite konstig helt enkelt...

/Thomas
Tack, magister Funk för ditt analytiska och djuplodande svar.

Det är skönt med taktfulla människor, som alltid skall uppfostra andra.
Men än så länge är ordet fritt på Forumet och Internet.

Magister Funk innan du startar någon form av pajkastning kanske en självanalys är på plats.
Innan du gör dig lustig över andras nick, så kanske du bör betänka vad ditt eget betyder.
(Funk, musikstil med liknande utveckling som soulen på 1950-talet och 1960-talet. Ordet funk sägs bl.a. vara ett slanguttryck för "stank" ...) :lol:

Magister Funk, jag ber om ursäkt i mitt tidigare inlägg att jag slant på tangenten beträffande smileyn.
Skönt att det finns människor som rättar oss som syndar. :wink:

Att köpa Audi/VW med Skodagrill. :lol: :lol: Pinsamt. :lol:

En Skoda är väl en Skoda. Annars skulle väl för sjutton gubbar inte Skodamärket sitta på grillen. :lol:

Kanske något off topic. Ber om överseende.
:D
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Verkstad Uppsala

Hej Ny på forumet men det känns ju bra.[…]

Sport chassi