Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av na96gen
Så har det varit på mina två V70II och farsans båda V60 inte alltid med oftast ich för att slippa ha en larmnde bil är att trycka in den reducerade larmnivån. Kanske klistra över sensorerna då..
Användarvisningsbild
av MartinS
Man kan alltid avinstallera sensorn med mjukvara... Fast om man inte har laminerade rutor förstår jag om man vill undvika det.
Användarvisningsbild
av MartinS
Man kan ju få luftsensorn bortprogrammerad permanent av verkstaden. Men den är ju ganska bra att ha för att uppmärksamma om någon smäller rutan för att ta något som ligger framme i bilen. Men har man laminerade rutor är ju risken rätt liten att bli av med något ändå, så då känns ju risken mindre känner jag.
Användarvisningsbild
av the_dolph
På tisdag ska den in på koll innan garantin går ut. Får se om de hittar något.
av Schmoyoho
Koll? Kan man få bilen genomgången lagom till innan garantin går ut eller vad menar du? Vad kostar det i sådana fall (för det är väl knappast gratis när du inte påtalar ett konkret problem?)
Användarvisningsbild
av the_dolph
Jag påtalade ett ljud från bakre delen av bilen, lager eller något annat.
Användarvisningsbild
av the_dolph
Hej! Idag var bilen in på koll för att undersöka ett ev missljud. Det var inga problem. Allt fungerade som det skulle och inga fel upptäcktes. Mjukvaran uppdaterades. Bilförsäljaren som jag pratade med för någon vecka sen som påstod att awd klumpen höll på att ge upp hade ej alla tomtar på loftet.
Användarvisningsbild
av the_dolph
Är riktigt nöjd med backljusen jag bytte till. Rekomenderas varmt men kräver tålamod att få dit. Lyser upp riktigt bra bakom bilen.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 149

Passar nog,skiljer bara lite på et (5mm)

Hej. Har sett några xc60 MY2020/MY2021 som h[…]

Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]