Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Olliboll
Tjena, ny här... :D

Har en polare med en V70N 2,4T -04 som han upplever, har tappa kraften.

Den går bra annars.

Var skall vi börja leta??
Användarvisningsbild
av Lucif3r
andreasw skrev:Sen måste du även ha VOL-FCR för att kunna läsa felkoderna.

Det vet vi inte, eftersom TS inte ens behagat skriva årsmodell........................................... Eller någonting av intresse för den delen... "min bil är trasig, vad är fel?".....................................................
Användarvisningsbild
av andreasw
Lucif3r skrev:
andreasw skrev:Sen måste du även ha VOL-FCR för att kunna läsa felkoderna.

Det vet vi inte, eftersom TS inte ens behagat skriva årsmodell........................................... Eller någonting av intresse för den delen... "min bil är trasig, vad är fel?".....................................................
Nej just det, man kanske kan läsa felkoderna utan FCR på de nyare? 99-00?
av Andis
Nu vet jag inte om det är samma på alla årsmodeller.
Men på min och min pappas har vi byt magnetventilen som sitter på luftrenaren.

När dom tappat kraft och blivit svagare. Inga felkoder visades varken förre eller efter bytet av magnetventilen.

Sen blev dom pigga igen.
PS tog dock några mil innan turbon ladda fullt igen med nya magnetventilen.
av Olliboll
Årsmodell, glömde det, tror att det är en -04, han har fått fram en massa felkoder som blev skickade till mig igår kväll, lägger upp dem så om någon kan tyda de så är jag tacksam :D

Uem dtc set, Phm cheking, Uem dtc set, Phm cheking, Swm ready, Rem dtc set, Psm cheking, Pdm dct set, Ddm dtc set, Dim ready, Cem dtc set, Aum ready, Ecm dtc, Srs ready, SAS ready, Bcm dtc set

Detta är koder han har fått fram i vänstra info rutan i instrumenthuset, om det är rätt koder vet inte jag, annars så tar vi bilen till en som kan koppla upp den på datorn och se...

Annars den magnet ventilen verka intressant, kan det finnas en bild på den någonstans??

Begagnade däck? Varför https://aeromot[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]