Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av V60D5AWDPolestar
Hej Halvmas,

Nej jag har inte kollat upp funktionen så mycket ännu, mest beroende på att jag inte har
använt dieselvärmaren ännu. Blir framöver då kylan sätter in lite mer.

När det gäller prestandan så är helt klart GTs:en mycket rappare än 190KH:n, min reflection har
snarare varit att den jag inte tycker att jag har märkt någon skillnad uppe I fart mot mina gla D5:or.

I helhet så är Passaten fantastiskt bra, 4200mil nu och jag har inget att klara på, man får större innerutrymmen
än en V70 och med V60 kördynamik(med bättre styrning också). Var in och kikade på V60 nu igen när T6 kommer med AWD men är tveksam om jag kan byta tillV60 igen.... möjligen om CC hade funnits med T5/T6 eller lite godis från XC90 typ HUD.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
V60D5AWDPolestar skrev: När det gäller prestandan så är helt klart GTs:en mycket rappare än 190KH:n, min reflection har
snarare varit att den jag inte tycker att jag har märkt någon skillnad uppe I fart mot mina gla D5:or.
Då är det väl en mycket/lättare mindre Volvo du jämförde med, typ V60. GTs är ju grymt snabb ur startblocken med DSG och 500 Nm. Och när jag svängde ut på motorvägen så passerade man ju 200 km/h i ett kick, V70 eller XC60 är ju oändligt efter och man får pressa rätt länge för att passera 200, om man nu inte väljer T6:orna.
av V60D5AWDPolestar
VolvoB20 skrev:
V60D5AWDPolestar skrev: När det gäller prestandan så är helt klart GTs:en mycket rappare än 190KH:n, min reflection har
Då är det väl en mycket/lättare mindre Volvo du jämförde med, typ V60. GTs är ju grymt snabb ur startblocken med DSG och 500 Nm. Och när jag svängde ut på motorvägen så passerade man ju 200 km/h i ett kick, V70 eller XC60 är ju oändligt efter och man får pressa rätt länge för att passera 200, om man nu inte väljer T6:orna.
Stämmer, V60:s som jag jämför med, och du har rätt, från 0-100 är GTS:en mycket rappare tack vare DSG, där är ju nämast gamla momentaren ett skämt. men som sagt I fart, 100-160, så kändes V60D5an med Polestar(225hk) maffigare.
av Halvmas
Hej V60D5AWDPolestar!
Ok då kanske jag ska försöka få tag i en ÅF som har en GTS hemma då. Har du digitala instrument eller de gamla analoga och är det någonting man absolut inte får missa att ta med som tillbehör? Tacksam för lite synpunkter så jag kan bygga ihop en kärra och se vad den landar på.
av V60D5AWDPolestar
Perra83 skrev:Va tror du V60 D5 -16 med Polestar 233/500 och 8-steg auto presterar mot konkurrenterna?
Borde väl vara likvärdig med GTS:en, skulle gissa att en hel del av det som jag upplever i brist i skillnad mot
D5:or ligger i att GTS saknar i cylinder och 0,5l i volym vlket ger en annan upplevelse. Som jämförelse kan väl
också sägas att jag för första gången körde en XC90 i veckan. T6:an i den bilen var en total besvikelse! Har varit
lite sugen på en VEA T6 V60 nu när den kommer med AWD, men är nu mycket tveksam. Skall bli intressant att
provköra när den kommer och känna om den fungerar bättre i en lättare bil.
Senast redigerad av 1 V60D5AWDPolestar, redigerad totalt 0 gånger.
av V60D5AWDPolestar
Halvmas skrev:Hej V60D5AWDPolestar!
Ok då kanske jag ska försöka få tag i en ÅF som har en GTS hemma då. Har du digitala instrument eller de gamla analoga och är det någonting man absolut inte får missa att ta med som tillbehör? Tacksam för lite synpunkter så jag kan bygga ihop en kärra och se vad den landar på.
Har analoga instrument och har inte saknat de digitala jag hade i V60n, men då jag inte har navi så kanske det kan påverka positivt vid digitala.
GTS med businesspaket gav mej allt jag önskade i utrustning och har kompletterat med drag- och värmrpaket. Mina kollegor som har fått ut Passater sista månaden har tydligen en funktion där iPhonens navigationskarta kommer upp i displayen på mittkonsolen. later som en toppengrej
som jag är avis på, men det kan jag leva med när dom får nöja sig med ynka 190hk.....:) Har även beställt en Alltrack till en av säljarna som jag skall hämta vid årskiftet, skall bli intressant att prova den.
av Psyko
V60D5AWDPolestar skrev:
Perra83 skrev:Som jämförelse kan väl
också sägas att jag för första gången körde en XC90 i veckan. T6:an i den bilen var en total besvikelse! Har varit
lite sugen på en VEA T6 V60 nu när den kommer med AWD, men är nu mycket tveksam. Skall bli intressant att
T6:an i XC90 gör sig inte lika bra som i en V60 är min upplevelse allafall. Man tror inte att det sitter samma motor i dom när man jämför. Även ljudet är annorlunda i V60 vilket höjer upplevelsen rejält.
av V60D5AWDPolestar
Psyko skrev:
V60D5AWDPolestar skrev:
Perra83 skrev:Som jämförelse kan väl
T6:an i XC90 gör sig inte lika bra som i en V60 är min upplevelse allafall. Man tror inte att det sitter samma motor i dom när man jämför. Även ljudet är annorlunda i V60 vilket höjer upplevelsen rejält.
Det låter positivt, tydligen så dröjer det nästan 3 månade innan provkörninsbilar finns tillgängliga.
av V60D5AWDPolestar
IMG_1407.JPG
IMG_1407.JPG (1.92 MiB) Visad 500 gånger
Halvmas skrev:Hej V60D5AWDPolestar!
Här kommer en bild på hur min inredning ser ut eftar 4400mil. Av någon anledning har inte mina jeans färgat av sig...
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 28
AC & kylfläkt

Inte direkt plomberad, den var hel utan märke[…]

Jaha, det är en större modell ser jag.[…]

Byte inre styrled

Var under bilen och skulle lokalisera min läc[…]