Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ThunderAce
tror dessutom att värmarna går på lite mer än 5000kr, de är inte billiga
Användarvisningsbild
av snoddasD5
brännarenheten kostar runt 4000:- å för 5000:- då får du den bytt på volvo och dom testkör den och nollar alla felkoder.
av ThunderAce
jaja, då byter du bara en del i värmaren, trodde att det menades att hela värmarenheten skulle gå på 5000kr.
av Janssons
halloj

har precis samma problem som johny, har en v70 -04 som jag har problem med tiduren på, den startar och funkar kanon på direktstarten av dieselvärmaren, men när jag ställer den på tiduren så lirar det ej, prövade att ställa tiduret så att jag skulle "åka" om 20 min då startade den direkt men gick bara i ca 5min sen stannar den.... :( men somsagt ställer jag den på direktstart blir det varm och den går så länge jag vill... jättekonstigt fel?? kan det vara nån bugg i datan kanske? har bytt batteri pga att 1st cell var trasig. och det nya verkar ju lira eftersom den startar på direktstart när den e kall så det borde inte vara nått spänningsfall iaf? nån som har nån aning om vad som kan vara knasigt? :wink:
Användarvisningsbild
av P210
Volvo har fastpris på byte, i mitt fall tog de 1200kr, lite olika på placeringen hos modeller, så jag fick tag på en nästan ny som gått under 1000mil innan den bilen smälldes. Så Volvoverkstan fick byta dem, blev billigast i mitt fall.

Köper du en på Bildelsbasen har du dessutom ett års funktionsgaranti, funkar den inte får du en annan och det är det "bara" 1200kr i byteskostnad och du är igång igen..
Jag behöll min gamla och håller på att renovera den för att ha i reserv, men det är inga billiga delar, har beställt en förbränningsfläkt (1-2000kr),ska man renovera allt drar det iväg; brännkammare 2-3000kr, glödstift 1000kr, flamvakt 700kr...
av volvo244gle
I bästa fall så räcker det med en ursotning.
Finns trådar på det här samt andra forum som beskriver hur man servar värmaren.

På tal om pris så tar min lokala skrot med självplock 650 kr för en bensin/dieselvärmare. Fast pris, inga garantier eller returer.
Inte mycket att klaga på ändå. :) Särskilt inte som man får demontera själv och givetvis ser till att få med sig allt som hör till som skruvar, clips, ledningar etc..

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Mycket vanligt. Fick precis förardörren […]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]