Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sthlm
Så enkelt alltså :D
Då kanske man kan få lyssna på radio imorgon då.
Men elhissarna fungerade inte när jag satt mig men antar att era trick även fungerar där.
Och det är automat ja.
Användarvisningsbild
av Perra83
Långtryck på start utan att trycka ner bromspedalen är tändningsläge II. En kort tryck är läge I.

Skönt med keyless.
av Schmoyoho
Har inte keyless på min bil och jag saknar det varje dag. Det allra klurigaste är förstås att byta till och från bilar med resp. utan keyless för det slutar alltid med att man står och rycker i fel handtag.

Skulle iallafall lägga keyless till listan över de saker man absolut måste ha om man ska beställa ny bil, bland saker som aktiva xenonljus.
av mikebike
Schmoyoho skrev:Har inte keyless på min bil och jag saknar det varje dag. Det allra klurigaste är förstås att byta till och från bilar med resp. utan keyless för det slutar alltid med att man står och rycker i fel handtag.

Skulle iallafall lägga keyless till listan över de saker man absolut måste ha om man ska beställa ny bil, bland saker som aktiva xenonljus.
Listan över "måste ha" blir längre för varje bilbyte..
Klimatanläggning
AWD
Bränslevärmare
Adaptiv farthållare
VOC
Keyless
O.s.v.

Däremot klarar jag mig utan automatlåda, taklucka och dragkrok.
av volvo244gle
Key Less? Jag som tycker det skulle vara bekvämt med centrallås ibland så man slipper krypa runt i bilen, eller åtminstone inte behöva ha två olika nycklar till dörrlås och tändning. :D
Snacka om att det har hänt en del på 40 år!..

Alltid skönt med prylar som ökar komfort och bekvämlighet. Nästan så att man funderar på att eftermontera "key less" i gammelvolvon? :P
Borde väl vara fullt genomförbart med C-låsmotorer i dörrarna, transponder på nyckelknippan samt några relän för att imitera tändlåsets tre lägen?
En Arduino som hjärna fixar logiken, som i sin tur får input från transpondern, bromsljuskontakten, en "startknapp" och ev. då någon slags givare i anslutning till förardörrens handtag.
Användarvisningsbild
av keroan
Men din "gammelvolvo" fungerar ju fortfarande.
Magkänslan säger att dagens bilar med bland annat key less inte är mycket att hänga i granen om 40 år...
Användarvisningsbild
av Hssonen
har haft bilar med keyless, det är nu i efterhand när man inte har de längre som man inser hur bra det var i vissa fall.
nästa bil kommer att bli med keyless igen. :-)-)
Användarvisningsbild
av sura56
Keyless alla dar i veckan

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS

Idag har bilden varit på service, under 3K […]