Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tette
Ifall posten anses vara felplacerad var vänlig flytta den :D

Har idag en v70 som kom med hu603 (har idag eftermarknadsstereo) och inget mer. Har monterat original subwoofer i bagaget i efterhand då jag hade fördraget kablage. Vilka högtalare har jag i bilen? Papphögtalarna? Har inget steg i bilen men hål i mattan under passagerarstolen..

Har funderingar på att införskaffa mig en hu803 så jag kan ha lite fler cdskivor igång samtidigt och bilen ser lite mer original ut 8). Från vilken/vilka årsmodeller kan jag skaffa en stereo? Min bil är en MY03 men tillverkad 200209.. Ett steg kommer naturligtvis att införskaffas samtidigt som en eventuell stereo.

Anledningen till varför jag vill återgå till original är för att RTI:n samt rattknapparna då kommer att fungera igen...

Tacksam för svar

Tette
Har ingen varit där och bytt så har du papphögtalarna original om du ej har steg, enklast är att plocka loss dörrsidan och kolla. Ngra clips och 2 torx T25 gjort på 5 min så har du ett säkert svar, det sitter en lapp ovanpå droppskyddet, vit lapp preformance, blå lapp high preformance, gul premium.

Det verkar inte gå att säga vilken HU803 du ska ha, jag monterade en hu 803 tror den var tillverkad 03 02 dvs vecka 3 2002 och tror bilen är tillverkad 09 2001. Dvs bilen går som MY02 och stereon är också 02.. Rattknappar, ljus och allt fungerar som det ska MEN jag kan inte ladda mjukvara i enheten då det kommer upp felmedelande fel hårdvarukonfiguration. Så det enda råd jag kan ge är att försök att få tag i en så nära din tillverkningsmånad som möjligt, men ingen kan LOVA att det kommer att fungera.
Hur funkar det med en 803 där bilen är tillverkad 200110, dvs MY02? När bytte de can-nät? Har för mig att 99-01 har en sort, 01-ish till 03 har en variant och iom facelift 04/05 framåt är det helt kört?
Svårt att hitta en stereo med samma tillverkningsspann (200209) som inte kostar 3+ på skroten... Vill ju inte heller köpa hem en stereo, slita ut allt bara för att den inte ska lira.

MVH
Tette
Tette skrev:Hur funkar det med en 803 där bilen är tillverkad 200110, dvs MY02? När bytte de can-nät? Har för mig att 99-01 har en sort, 01-ish till 03 har en variant och iom facelift 04/05 framåt är det helt kört?
Svårt att hitta en stereo med samma tillverkningsspann (200209) som inte kostar 3+ på skroten... Vill ju inte heller köpa hem en stereo, slita ut allt bara för att den inte ska lira.

MVH
Tette
Jag skulle vilja säga ja, men så enkelt är det inte verkar det som, det får tydligen inte skilja för mycket på strukturveckorna heller... Säljer gärna min tidiga MY02 så fort jag fått tag i en som passar min så det går att ladda mjukvara..

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Mycket vanligt. Fick precis förardörren […]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]