Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Thomasivolvon
God eftermiddag formufolket
Nu har jag problem, V70n -06a där ECCn producerar värme på passagerar sidan men inte på förarsidan.
Det känns som om ett friskluftspjäll inte sluter tätt. Värmen är ordentligt utblandad med friskluft.
Kan det vara en orsak ? Jag har en aning om hur det är att skruva med värmepaket så därför vill jag få hjälp
innan arbetet börjar.
Mycke tack på förhand.
av valln
Standardsvaret är att du läser ut felkoder med volvosystemet vida, då bör du bl.a. kunna se om det är något spjäll som trilskas.
av valln
Du kan reglera de olika reglagen manuellt till ändlägen och se om det hjälper.
Det har hjälpt för någon enstaka forumit.
av Thomasivolvon
Ok, Ursäkta att jag inte svarat på era svar, har varit bortrest.
Vida, är det ett system som man kommer över som privatperson eller är det Volvo som gäller?
av Thomasivolvon
Jag har prövat att vrida spjällrattarna till sina ändlägen men utan någon märkbar skillnad.
Skillnaden mellan förarsidan och passagerar sidan är rätt stor, på förarsidan är temperaturen tex. 18 grader
medans Passagerar sidan ger 22 grader. På var sida är temperaturen jämn mellan defrost, friskluft och golv munstycken. Där får jag mina misstankar om att det är ett " Huvudspjäll " rätt eller fel ?

Tack på förhand för ert engagemang. :-)-)

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]

Elfel 855 -96

Hej! Min Volvo 855 -96 med AC och vanliga 5 cyl b[…]

Är det inte så att den (tillsatsvä[…]

V70 -08 2.4 D, 25 000 mil. På tomgång […]