Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ThomasT
Droopy skrev:Har aldrig hört talas om att någon blivit mer vållande för att bilen de kört varit skrot/obesigtigad/avställd osv.
Och bilen har rullat i 13år utan bes och du får skattelappen, den är försäkrad och påställd enligt trafikverket.

Jag skulle rulla vidare för du lär aldrig få in den i rullarna igen idag pånytt utan org intyg osv. Men lycka till, det kanske går bra, för det lär ju ha varit fler som råkat ut för samma sak så myndigheterna kanske vet hur man ska gå tillväga utan att krångla till det allt för mycket.
Är den verkligen försäkrad under dessa förhållanden? Vad står det i det finstilta?

.
av Droopy
Din försäkring täcker motpartens skador även om bilen skulle vara avställd, men du får inte ut något på din egen, ( så var det iaf för 3år sedan ) vet inte hur det ligger till idag om man saknar körkort tex, förr gjorde det ingenting, jag har själv varit vållande då jag var utan körkort i min ungdom och då gick försäkringen in och täckte motpartens skador.
av PTV
Min bil ska inte besiktigas igen förrän det blir år 1857 nästa gång enligt transportstyrelsen.När den såldes så var den dessutom utrustad med en trailer som följde med efter pga att man inte fick in all utrustning i bilen.Den har dessutom ett 4D system inne i kupeen som gör den flera gånger större innuti än den är utanpå.Nackdelen är ju att man löper risk att betala villaskatt för detta.Hur ska jag göra.Köra eller sätta upp staket runt bilen. :D
av HsonRson
PTV skrev:Min bil ska inte besiktigas igen förrän det blir år 1857 nästa gång enligt transportstyrelsen.När den såldes så var den dessutom utrustad med en trailer som följde med efter pga att man inte fick in all utrustning i bilen.Den har dessutom ett 4D system inne i kupeen som gör den flera gånger större innuti än den är utanpå.Nackdelen är ju att man löper risk att betala villaskatt för detta.Hur ska jag göra.Köra eller sätta upp staket runt bilen. :D
Ja, då får du nog vända dig till vi i villa..Bild

För man ska kunna ha ett billigare huvudbatte[…]

Läckage av glykol, V70 D2

Hej, Har en V70 med D2-motor från 2013 som […]

Jag gjorde vad jag borde ha gjort tidigare och let[…]

Trasig ABS givare, men var?

Läs ut felkoden så får du svaret[…]