Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Arnold
GR-337121 (1).jpg
GR-337121 (1).jpg (33.84 KiB) Visad 2130 gånger
Jag behöver byta vissa delar i högra backspegeln. De delar jag behöver byta är nr 11, 12, 16 och eventuellt 4 (ramen). Del 11 och 12 verkar inte vara något problem. Men hur får man bort del 4 och 16? Tänkte försöka fixa själv. Det lär väl bli dyrt på Volvo, så jag hoppas att ni kan hjälpa mig. Det gäller höger sida till skillnad från bilden.
av Arnold
StefanN skrev:Ta en komplett beg från skroten istället.
Har kollat på bildelsbasen och laga men hittar ingen komplett. De säljs i delar, och av priset på delarna att döma så kan det bli dyrt med en komplett backspegel. Det borde väl gå att byta enskilda delar.
Användarvisningsbild
av wissel
Arnold skrev:
wissel skrev:http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php?f=32&t=27047
Länken öppnar ingen tråd. Den går bara till svxc:s inloggningssida.
Okej, du måste tydligen registrera dig för att kunns se "Säljes" i Forumet.
Här är iaf. texten:
Har suttit originalmonterade på en S60R -04, svart metallic, kåpa. Elinfällbara.

Pris: 800:- paret , frakt 200:- med bussgods. Eller bud.

Finns i Timrå.

[email protected]
av Arnold
Jag har kollat vad delarna kostar. (Mechanums priser)

Enligt sprängbild ovan.
Del 12. 1 203:-
Del 11. 360:-
Del 16. 86:-

Tycke då att det blir billigast att byta delarna istället för att köpa en begagnad backspegel. Kåpan kostar 1 203 och det är lackeringen som är dyr. Om man köper en begagnad backspegel så har man ändå kostnaden för en ny kåpa och lackering. Man skulle ju kunna fixa och kåpa på skroten och sedan gå till en billackerare. Det kanske kan bli billigare än 1 203:-. Det enda felet på kåpan verka vara att det är en av tapparna som håller kåpan på plats som gått av.

Jag undrar annars om en backspegel från en 2004 passar?
av Arnold
wissel skrev:
Arnold skrev:
wissel skrev:http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php?f=32&t=27047
Länken öppnar ingen tråd. Den går bara till svxc:s inloggningssida.
Okej, du måste tydligen registrera dig för att kunns se "Säljes" i Forumet.
Här är iaf. texten:
Har suttit originalmonterade på en S60R -04, svart metallic, kåpa. Elinfällbara.

Pris: 800:- paret , frakt 200:- med bussgods. Eller bud.

Finns i Timrå.

[email protected]
Det är ett bra pris.
av Arnold
Har synat skadorna på backspegeln ordentligt idag. Körriktningsvisaren måste bytas. På kåpan (12) har en tapp gått sönder som ska hålla kåpan på plats. (den är som gjord för att gå sönder) Det gör att kåpan sitter lite löst. Man kanske kan fixa nån tapp själv - en specialare. En bit hade lossnat från bottenplattan (16), den limmade jag så länge med superlim. Jag kunde inte komma på hur man lossar plattan. Är det någon som vet hur man lossar den?

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Mycket vanligt. Fick precis förardörren […]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]