Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hallå hallå, Är ny på forat så letade jag efter denna fråga vilken felkodsläsare som passar V70 2004. Tänkte mig en för runt 1500 spänn, men det vore trevligt med förslag både under och över denna summa. Jag har redan provat ELM 327 som jag inte fick igång, sedan testade jag en MOdiag av en polare som har ett par år på nacken. MOdiag:en fungerade och ut kom data, samt att det gick att släcka felkod. Är det någon som har förslag på andra minst lika bra läsare?
Vida och DiCE, volvos egna pc-programvara som arbetar i webläsaren. En liten manick som kopplas mellan bilen och datorn behövs också, den kallas DiCE.
med detta system kan du göra allt, du kan justera tomgångsvarv och öppna/låsa dörrar med mera, detta kan göra allt med en volvo, men enbart med volvobilar från 99 och framåt.
Pris är ca 1000-lappen, eller strax däröver.
Det brukar ingå en skiva med programvara till DiCE när man köper på Ebay, men kolla det först.
Finns många olika typer av DiCE, en del har olikfärgade dioder, en del blåa dioder, en del kallas super dice och har en annan form och konstruktion.

Jag har en ren kopia av volvos orginal-dice, dvs med olikfärgade dioder
Hej
Jag har en icarsoft 906i, den tycker jag fungerar bra. Enkel att bara ha liggande i bilen och kunna plugga in och få fram felkoder och även kunna släcka dito.

Den får kanske inte fram lika omfattande data som vida+dice men skönt att slippa behöva en extra dator.

Olof
Oj, tack för snabba svar. Milktrucker, får man besvära om lite ebay-länkar på de tvåexemplen?
Som jag förstår så köper man en CD med Vida-programmet på, samt ett inköp på ebay för 'dice-grunkan'
Vill du länka lämpliga sidor är du snäll.
Exakt den varianten av läsare som det länkas till ovan köpte jag när den jag hade tidigare fick problem.
Kan bekräfta både att kvalitén är bra och säljaren seriös. :)
Han skickar från Lettland. Tog inte många dagar att få hem paketet.
Läckage av glykol, V70 D2

Hej, Har en V70 med D2-motor från 2013 som […]

Jag gjorde vad jag borde ha gjort tidigare och let[…]

Trasig ABS givare, men var?

Läs ut felkoden så får du svaret[…]

EDC16C31 185hk D5244T4

Hej. Mitt första inlägg. Jag har alltid […]