För att förtydliga lite, man ska alltså INTE pressa i luft o bromssystemet. Man ska pressa genom bromsvätska bara. Så när man kommit ner till minimumstrecket i behållaren, så ska man fylla på ny bromsvätska innan man fortsätter.
Och som Jocke säger, man börjar med det hjul som är längst ifrån behållaren, för bästa luftning.
Glöm inte att du har hydraulisk koppling på din glt, och den ska luftas oxå. Sitter en nippel på cylindern nere på sprängkåpan.
Men när man luftar den ska man se upp, för den har inte många millimeter tillgodo i bromsvätskeburken. Man kör väldigt lätt tomt på bromsvätska när man luftar kopplingen.
Vill man göra det ännu enklare, så knatar man in på närmaste volvoverkstad och beställer hem en bromsluftare som har artikelnr 44 510 600 hos Bima.
Den kostar ca 800 kr, och är hur underbar som helst. Koppla den till en komperssor, anslut till luftnippeln bara. Sen rä det bara spärra handtaget och stå beredd att fylla på ny bromsvätska hela tiden.
Bild på denna bromsluftare...

JWL avluftare, för broms-, kopplings- och styrsystem. Vakuummetoden, ett nytt sätt som ger bättre resultat på kortare tid. Rek. arbetstryck 8 bar.
Samt reservnippel för anslutning till luftnippel som har artikelnr 44 516 116. Pris på denna vet jag inte, för jag köpte inga reserver.
Det är alltså den svarta hatten på slangen man ser på bilden.
Mvh/ Adde
Länkar till addes hemsida som inte fungerar? Byt ut
http://www.adde.dk/ i länken mot
http://www.jagrullar.se/forum/images/faq/ så bör ni komma åt det ni söker. Pm'a även mig eller annan moderator så vi kan gå in och laga länken /Brainy